«حیات طیبه» کتاب می شود

کتاب « حیات طیبه» نگاهی اجمالی به ویژگی ها و فضائل فاطمه زهرا (س) توسط انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به زودی منتشر می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، زندگی کوتاه سرور زنان دو عالم که مصداق حیات طیبه است سراسر بندگی بود و مورد رضایت حضرت حق، از جمله نکات برجسته و مهمی که درزندگی این بانوی الهی همچون خورشید می درخشد این است که آن بزرگوار مسیر سعادت را برای رهپویان طریق بندگی روشن ساخت و از حیات طیبه در متون عرفانی و قرآن کریم به روشنی یاد شده است.

رفتارشناسی اجتماعی انسان ها این حقیقت را در بر دارد که همه ما به شدت روحیه تقلیدی داریم و در رفتارهای خود تا حدود زیادی متاثر از دیگران هستیم. دقت به این موضوع نشان می دهد که علاقمندان به اصلاح فرهنگ جامعه و شیفتگان تحقق حیات طیبه در جامعه و همچنین تثبیت سبک زندگی اسلامی، باید الگوهایی ناب و اصیل فرهنگ سازی و تربیت اسلامی را به جامعه معرفی کنند. در شیوه تربیت قرآنی نیز خدای متعال این روش را مورد توجه قرار داده است و الگوی کامل حیات طیبه وجود مقدس پیامبر اعظم و حضرات معصومین (ع) هستند. به عنوان مثال در سوره قلم آیه 4، پیامبر گرامی اسلام به عنوان الگویی نیکو برای بشریت معرفی شده است و انک لعلی خلق عظیم و یا در سوره احزاب آیه 21 می فرماید: به یقین برای شما در زندگی پیامبر خدا سرمشق نیکویی بود، برای آن ها که امید به رحمت خدا و روز بازپسین دارند و خدا را بسیار یاد می کنند.

کتاب حیات طیبه نگاهی اجمالی به ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) دارد و تلاش می کند که شحصیت شامخ و والای آن بانوی بزرگوار را بیش از پیش به عموم اقشار جامعه به ویژه جوانان معرفی کند. چه بسا به جرات می توان گفت بخش عظیمی از تعالیم اسلامی نشات گرفته از منش، اخلاق و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) است. از این رو کتاب حیات طیبه، فرصتی را به وجود آورد تا بتوان به بررسی شیوه زندگی و زوایای شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) بپردازیم و با احادیث و روایاتی آشنا شویم که در زمینه های مختلف از ایشان نقل شده است. بدیهی است تاسی از حضرت فاطمه زهرا (س) در همه امور زندگی فردی و خانوادگی می توان نقش بسزایی در آینده هر جامعه ای ایفا کند و تاثیر مثبتی در زندگی آینده و به ویژه بهره گیری از مهارت های زندگی اسلامی برای جوانان داشته باشد.

مطالعه کتاب حیات طیبه، می تواند زمینه ساز تامل و تعقل بیشتر جوانان و دانشجویان در زندگی ائمه اطهار (ع) و به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) باشد. چنانچه این کتاب بتواند روحیه پرسشگری و تفحص در زندگی بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) را ایجاد کند به ضرس قاطع می توان گفت به هدف اصلی خود دست یافته است.

این کتاب به قلم غلامعلی مدیح به رشته نگارش درآمده است و نگاهی اجمالی و کوتاه دارد به زندگی سراسر سعادتمند و پر افتخار دخت نبی مکرم اسلام.
کتاب حاضر در 5 فصل تدوین شده است. فصل اول نگاهی به زندگی حضرت فاطمه (س) دارد و این فصل شامل بعضی از اسما شریف حضرت است، فصل دوم به روایات فاطمی همچون اثرات زکات، عواقب سهل انگاری در امر نماز و توصیه ای به بازاریان را شامل می شود. فصل سوم با عنوان گل سرسبد خلقت به ویژگی های منحصر به فرد حضرت در بهشت، قیامت و همنشینی با پیامبر اکرم (ص) در بهشت، اشاره دارد. فصل چهارم مربوط به برخی از فضائل حضرت از زبان پیامبر (ص) است و دست آخر فصل پنجم به برخی از ویژگی های فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) اختصاص دارد.

کتاب « حیات طیبه» نگاهی اجمالی به ویژگی ها و فضائل فاطمه زهرا (س)، تالیف غلامعلی مدیح در 96 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 25 هزار تومان توسط انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005649

وب گردی

وب گردی