مدیران کشور موظفند در محیط‌های اجتماعی و اداری از مسئله حجاب حمایت کنند

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در حمایت از حجاب و عفاف در دانشگاه ها بیانیه ای را صادر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در حمایت از حجاب و عفاف در دانشگاه ها بیانیه ای را صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین می باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزشگذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود. حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

دانشگاهیان واحد ایرانشهر خاطر نشان کردند: دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی؛ سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست. نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها، و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

اساتید؛ کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر ضمن اعلام حمایت همه جانبه از مسأله حجاب و عفاف اعلام می‌دارند: مسئولین و مدیران کشور موظفند در محیط‌های اجتماعی و اداری ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب؛ این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند. رسانه‌ها و صداوسیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند. صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی‌شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزشهای اسلامی داشته باشند.
در ادامه این بیانیه می افزاید: انتظار می رود کشور عزیزمان، ایران که برای اقامه تعالیم و آموزه های حقیقی اسلام ناب محمدی انقلابی به ثمر رساند که اسوه و آرمان تمام جوامع آزادی خواه گشت وبیش از هزاران شهید در راه دفاع از آرمان های مقدس انقلاب هدیه کرد، با بهره گیری صحیح از فرامین و احکام الهی در قرآن و سیره ی ائمه خود را در برابر این بیماری واکسینه کند.
در این برهه حساس از زمان که استکبار با تمام قوا حیا و عفت بانوان را مورد تهاجم خود قرار داده است؛ ما دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر امیدواریم همه ی مسئولان ذیربط دغدغه های فرهنگی خود را نه تنها با حرف بلکه با عمل به منصه ظهور برسانند.
در انتهای این بیانیه آمده است: با امید به این که پرداختن به مقوله حجاب و عفاف در همه ایام سال مورد توجه بوده و از برخوردهای احساسی و زود گذر در این زمینه که تاثیری در حل مشکلات و معزلات جامعه کنونی نداشته و ندارد پرهیز شود. باشد این مطالبات تلنگری در جهت بیداری مسئولین ذیربط و اقامه فریضه واجب فراموش شده (امر به معروف و نهی ازمنکر) و اهمیت ویژه آن باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005667

وب گردی

وب گردی