وزارت علوم نمی‌تواند مؤسسات غیرانتفاعی را منحل کند

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: وزارت علوم به هیچ عنوان نمی‌تواند موسسه‌ای را منحل کند مگر اینکه تخلف محرزی صورت گرفته شده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم اواخر سال گذشته، دستورالعمل پیشنهادی مبنی بر ادغام داوطلبانه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را ابلاغ کرد. در قسمت‌هایی از این دستورالعمل، هدف از ادغام این موسسه‌ها بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های موجود، حمایت از مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی، غیرانتفاعی و ارتقای روزافزون کیفیت آموزش و پژوهش و توزیع بهینه رشته‌های تحصیلی بیان شده است.

علی آهومنش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص عدم استقبال از دستورالعمل وزارت علوم مبنی بر ادغام موسسات غیرانتفاعی گفت: وزارت علوم آیین نامه‌ای ابلاغ کرد که در صورت ادغام شدن این موسسات کمک‌هایی از سوی وزارت علوم صورت می‌گیرد ولی اینکه دقیقاً چه کمکی انجام خواهد شد در هاله‌ای از ابهام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط در استان خراسان چهار موسسه اعلام آمادگی برای ادغام شدن کرده‌ و نامه‌ای هم به وزارت علوم ارسال کرده‌اند مبنی بر اینکه اگر وزارت علوم این مؤسسات را به دانشگاه تبدیل می‌کند ادغام شوند در غیر این صورت دلیلی برای ادغام شدن وجود ندارند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: در حال حاضر تنها موسسه اجرایی این طرح، استان خراسان است و در اصفهان هم 5 موسسه در حال ادغام شدن هستند ولی در خراسان این مرحله پیش رفته‌تر از استان اصفهان است.

آهومنش در ادامه با بیان اینکه آیا طرح ادغام موسسات غیرانتفاعی در تهران هم صورت می‌گیرد یا خیر، اضافه کرد: در استان تهران در حال حاضر این کار صورت نمی‌گیرد چرا که کسی داوطلب اجرای این طرح نیست و یکی از شروط انجام این طرح ادغام داوطلبانه است.

وی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه 85 درصد از پذیرش دانشجویان جدید از طریق بررسی مدارک است و فقط 15 درصد از طریق کنکور صورت می‌گیرد مشخص نیست امسال وزارت علوم و سازمان سنجش به چه صورت به موسسات دانشجو بدهند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در خصوص منحل شدن موسسات غیرانتفاعی نصریح کرد: وزارت علوم به هیچ عنوان نمی‌تواند موسسه‌ای را منحل کند مگر اینکه تخلف محرزی صورت گرفته شده باشد.

آهومنش یادآورشد: در حال حاضر در کل کشور 50 موسسه به طور قطعی منحل شده‌اند و حدود 20 موسسه هم اخطار گرفتهاند که باید معایب‌شان را باید برطرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005692

وب گردی

وب گردی