جوان‌پور: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به تولید محصولات دانش‌بنیان  مانع خروج ارز از کشور شده است

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی گفت: در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد محصولات دانش بنیانی به تولید رسیده که سبب بی‌نیازی کشور به واردات برخی از محصولات و مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

عزیز جوان‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اثر‌گذاری دانشگاه آزاد در توسعه همه‌جانبه کشور و کمک به حل مسائل جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس تا به امروز با توجه به گستردگی در کل کشور و ایجاد واحدهای دانشگاهی در محروم‌ترین نقاط ایران نقشی غیر‌‌قابل انکار در تربیت نیروی انسانی متخصص کشور داشته و امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از مسئولان بخش‌‌های مختلف هستند.

وی افزود: تاسیس واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در سراسر کشور علاوه بر گسترش سطح علم و دانش در محروم‌ترین نقاط ایران اثرگذاری فرهنگی مناسبی در کشور داشته و امروز اکثریت جامعه از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند و مادران خانه‌داری داریم که شاید در اجتماع حضور نداشته باشند؛ اما با برخورداری از سطح تحصیلات عالیه، توانمندی مناسبی جهت تربیت نسل آینده ایران دارند که این امر دستاورد بزرگ دانشگاه آزاد در عرصه فرهنگ محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در ادامه درباره نقش پررنگ دانشگاه آزاد در محرومیت‌زدایی علمی و فرهنگی مناطق محروم و دور افتاده کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد تبریز با حضور در برخی از محروم‌ترین نقاط ایران مثل خاروانا در استان آذربایجان‌شرقی که منطقه‌ای محروم در مرز ایران و ارمنستان محسوب می‌شود قبل از وجود دانشگاه دولتی و حتی دبیرستان به مردم این شهر معرفی شد و تعداد بسیاری از مرد این منطقه که تا قبل از تاسیس یک مرکز متصل به واحد ورزقان از کسب تحصیلات عالیه محروم بودند، امکان کسب تحصیلات دانشگاهی را یافتند.

جوان‌‌پور یادآور شد: دانشگاه آزاد با ایجاد مدارس مهارتی در کشور فعالیت جدیدی را در عرصه تربیت فارغ‌‌التحصیلان کارآفرین کشور رقم زده و در بسیاری از واحدهای دانشگاهی مدارس مهارتی در زمینه‌‌‌های مختلف ایجاد شده است. در واحد تبریز هم درصددیم یک مدرسه مهارتی در زمینه علم رباتیک و سواد رسانه ایجاد کنیم. بدون تردید، فعالیت دانشگاه آزاد در تربیت فارغ التحصیلان توانمند در حوزه‌های تخصصی به این شکل در نظام آموزش عالی امری بی‌نظیر است.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد تبریز امروز در جایگاهی قرار دارد که بخش زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در سطح استان متعلق به این دانشگاه هستند و این امر دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد در تربیت فارغ‌التحصیلان مرتبط با این رشته است.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی با اشاره به نقش اثر‌گذار دانشگاه آزاد در گسترش تولید بومی کشور و خودکفایی در تربیت متخصصان داخلی تاکید کرد: تولید ترمز ABS در مراکز رشد واحد تبریز دستاوردی مهم برای این واحد دانشگاهی محسوب می‌شود و در کلیه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد محصولات دانش‌بنیانی به تولید رسیده که نقشی مهم در رونق تولید و تامین نیازهای اساسی کشور داشته و تولید محصولاتی از این دست سبب بی‌نیازی کشور به واردات برخی از محصولات و مانع خروج ارز از کشور خواهد شد. تولید کلیه این محصولات در دانشگاه آزاد نشان‌دهنده نقش موثر این دانشگاه در حل مسائل کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005693

وب گردی

وب گردی