8 مدرسه سما تا پایان سال در استان مازندران راه اندازی می شود

معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد مدارس سمای استان مازندران به بیش از ۷۰ مدرسه خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز از واحد ساری، عبدالرضا بابایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) واحد ساری عنوان کرد: سال ۱۳۷۰ که آموزش و پرورش با محدودیت‌هایی از نظر توسعه فضای آموزشی روبه‌رو بود، دانشگاه آزاد اسلامی طرح جامعی برای توسعه مدارس غیرانتفاعی کشور ارائه کرد و مجموعه سما (سازمان مدارس آزاد) در راستای سیاست‌های آموزشی، پژوهشی، پرورشی و فرهنگی راه‌اندازی شد.

وی افزود: سمای ساری هم سال ۱۳۷۴ با یک باب پیش‌دبستان و دبستان پسرانه فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن در راستای توسعه مدارس به راه‌اندازی دبیرستان متوسطه دوم دخترانه، هنرستان دخترانه و دبیرستان متوسطه اول اقدام کرد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان مازندران درباره کمک سما به آموزش و پرورش بیان کرد: تعالی سازمان سما براساس فعالیت‌های علمی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی با راه‌اندازی و اداره دوره‌های رسمی مقاطع مختلف تحصیلی از دوره پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه اعم از نظری، فنی و حرفه‌ای،کار و دانش و هنری و مهارتی و آموزشگاه‌های‌ آزاد و اداره دوره‌های مهارت‌محوری در کنار مدارس بین‌المللی و دوزبانه و مدارس تخصصی ورزشی، زمینه مشارکت و همیاری همه‌جانبه مردم در امر گسترش، توسعه و اعتلای دانش و فرهنگ کشور را فراهم می‌کند.

بابایی جایگاه و نقش مراکز سما را در آموزش و پرورش استان مازندران خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: اکنون در این استان هفت مرکز سما شامل ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، نور، چالوس و تنکابن در ذیل واحدهای دانشگاهی مربوط مشغول به فعالیت هستند. تعداد هفت آموزشکده و ۳۳ مدرسه فعال در استان داریم که سهم ساری سه مدرسه، قائم‌شهر ۹ مدرسه، بابل پنج مدرسه، آمل دو مدرسه، نور سه مدرسه، چالوس ۶ مدرسه و تنکابن پنج مدرسه است. تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل ۴ هزار و ۷ نفر و تعداد دانشجویان ۵ هزار و ۱۰۰ نفر است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) واحد ساری درباره راه‌اندازی مدارس جدید در استان مازندران گفت: در راستای سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی و طبق برنامه‌های توسعه‌ای مدارس استان در سال تحصیلی ۹۸ نیز هشت مدرسه راه‌اندازی خواهد شد و تا سال ۱۴۰۰ تعداد مدارس سمای استان به بیش از ۷۰ مدرسه خواهد رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005704

وب گردی

وب گردی