شناسایی 500 اپلیکیشن متخلف توسط پلیس فتا/ اختلالی در شبکه اینترنت ثابت گزارش نشده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی 500 اپلیکیشن متخلف توسط پلیس فتا خبر داد و گفت: به محض دریافت آمار و ارقام از سوی پلیس فتا، پول را تا ریال آخر به مردم برمی گردانیم.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای ارتباطات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، در خصوص خدمات ارزش افزوده یا پیامک های تبلیغاتی گفت: ما با راه‌اندازی پویش #800* از کلاهبرداری برخی از افراد جلوگیری کردیم.

وی تصریح کرد: در گذشته به خاطر همین موضوع با تخلف 33 میلیاردی مواجه بودیم که بنابر قانون پول را به مردم برگردانیدم. اکنون هم برای 500 اپلیکشین در پلیس فتا پرونده تشکیل شده است و به محض دریافت آمار و ارقام از سوی پلیس فتا، پول را تا ریال آخر به مردم برمیگردانیم.

آذری جهرمی ادامه داد: خیلی از این کسب و کارها که فضای بخت آزمایی راه انداخته بودند به آنها اخطار جدید دادیم و هم‌اکنون حجم تخلفات به شدت کاهش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات افزود: در سیم کارت‌های جدید سرویس خدمات ارزش افزوده #800* به صورت پیش فرض غیرفعال شده؛ اما تعدادی از مردم هستند که از قدیم اطلاع نداشتند یا به صورت اجباری عضو این شبکه های تبلیغاتی شدند.

آذری جهرمی در توسعه شبکه اینترنت ثابت گفت: طبیعتا رشد و توسعه شبکه ثابت با سرمایه گذاری محقق می شود با فرمایش و نگاه کردن رخ نمی دهد؛ باید سرمایه گذاری کرد. در همین راستا شرکت مخابرات حرکت سرمایه‌گذاری را آغاز کرده تا پروژه تارنما را توسعه دهد.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها اینترنت ثابت بخشی از سرمایه گذاری را شروع کردند، منتها این شرکت‌ها به دلایل تحریم و مشکلاتی که در بورس به وجود آمده نمی‌توانند از سرمایه‌گذاری مناسبی برخوردار باشند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: 17شرکت ثابت نمی تواند 17 شبکه را توسعه دهند؛ طبیعتا اینها باید ادغام شوند. اینها بین سهامداری و اداره شرکت نمی توانند همچنان تکفیک ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان توسعه کشور را متوقف کرد، گفت: گزارش سازمان تنطیم مقررات برای ارائه پروانه جدید به کمیسیون برنامه تنظیم ارسال شده است و اکنون در کمیسیون تخصصی بررسی می شود. اگر لازم باشد مجوز اپراتور دیگر را خواهیم تا فعالیت این شرکت‌ها پیش رود. امروز عمر ADSL (ای دی اس ال) در ایران به اتمام رسیده است الان سرمایه گذری برای سرویس اینترنت پرسرعت VDSL است.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: اختلالی مبنی بر شبکه اینترنت ثابت برای ما گزارش نشده است‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005711

وب گردی

وب گردی