برنامه‌های جدید دانشگاه تهران در خصوص دوره‌های مهارت‌افزایی کهاد

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در سال آینده در نظر دارد با استفاده از ظرفیت دروس انتخابی و جابه‌جایی برخی واحدها، ظرفیت خالی در رشته اصلی ایجاد کند تا دانشجویان بتوانند 120 واحد از دروس رشته اصلی و 20 واحد از دروس رشته فرعی را بگذرانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوره‌های کهاد در زمینه مهارت‌افزایی دانشجویان در برخی از دانشگاه‌های کشور مانند تهران و خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود. این دوره آموزشی شامل حداقل 18 واحد و حداکثر 24 واحد است که توسط یک گروه یا دانشکده اصلی برای آشنایی دانشجویان با سایر رشته‌های مشمول آیین‌نامه ارائه می‌شود.

در این دوره، دانشکده یا گروه اصلی به دانشکده و گروهی گفته می‌شود که دانشجویان کارشناسی در آن‌جا مشغول به تحصیل هستند، دانشکده یا گروه میزبان به دانشکده یا گروهی اطلاق می‌شود که دوره کهاد را ارائه می‌دهد. واحدهای درسی دوره کهاد، توسط دانشکده میزبان از بین دروس دوره‌های کارشناسی دایر در آن واحد انتخاب می‌شود و دانشجو متناسب با رشته اصلی خود و با تایید معاون آموزشی دانشکده میزبان، موظف به اخذ حداقل تعداد واحدهای مصوب است.

حسین حسینی معاون اموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت دوره «کهاد» دانشگاه تهران گفت: حدود 30 برنامه در دوره «کهاد» دانشگاه تهران به تصویب رسیده است و دانشجویان می‌توانند بر اساس آیین‌نامه در رشته‌‌ای که پذیرش می‌شوند، 18 تا 24 واحد درسی را بگذرانند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی سال آینده، دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند در اکثر رشته‌ها، بدون پرداخت شهریه در گرایش فرعی کارشناسی به تحصیل بپردازند. دانشجویان در دوره کهاد علاوه بر گذراندن دروس رشته اصلی خود، باید چند واحد از یک رشته فرعی را بگذرانند یعنی علاوه بر 140 واحد درسی خود، باید 18 تا 24 واحد درسی را اخذ کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران برنامه جدیدی در نظر گرفته است که بر اساس آن با استفاده از ظرفیت دروس انتخابی و جابه‌جایی برخی واحدها، ظرفیت خالی در رشته اصلی ایجاد کند تا دانشجویان بتوانند 120 واحد از دروس رشته اصلی و 20 واحد از دروس رشته فرعی را بگذرانند.

به گفته وی، دوره کهاد شامل حال تمامی رشته‌های مقطع کارشناسی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در دوره کهاد مبحث پژوهش مطرح نیست زیرا تمامی این افراد در مقطع کارشناسی هستند دوره کهاد بیشتر برمهارت‌افزایی و افزایش اشتغال‌پذیری دانشجویان تاکید دارد. رویکردهای پژوهشی در طرح کهاد مورد توجه نیست و دانشجو در این دوره با گذراندن تعداد مشخصی واحد از یک رشته دیگر می‌تواند مهارت خود را در یک رشته دیگر افزایش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005725

وب گردی

وب گردی