باقری: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، نقطه امیدی در جهت توسعه کارآفرینی کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: با توجه به فعالیت‌های مراکز رشد دانشگاه آزاد در تولید محصولات دانش‌بنیان و پذیرش ایده‌های نو از صاحبان علم و فناوری، این مراکز نقطه امیدی برای کارآفرینان و صاحبان ایده در جهت توسعه کارآفرینی در کشور محسوب می‌‌شوند.

مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اثر‌گذاری دانشگاه آزاد در توسعه همه‌جانبه کشور و کمک به حل مسائل جامعه گفت: مهم‌‌ترین هدف از تاسیس دانشگاه آزاد ایجاد عدالت آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی خصوصا بخش تحصیلات تکمیلی بوده و این دانشگاه با ایجاد بیش از 400 شعبه در سراسر کشور نقشی تعیین کننده در محرومیت‌زدایی فرهنگی و علمی در دور‌افتاده‌ترین نقاط کشور داشته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد در هر نقطه‌‌ای که ایجاد شده اثرات همه‌جانبه‌ای در توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور داشته است. اگر این دانشگاه در برخی از نقاط ایران ایجاد نمی‌شد شاید بسیاری از افراد از ادامه تحصیل در مقطع دانشگاهی بازمی‌‌ماندند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با توجه به ایجاد طرح‌‌های مختلفی چون پایش و مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد درباره نقش این دانشگاه در حل مسائل جامعه خاطرنشان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به مواردی چون طرح پایش و تهیه پایان‌نامه‌های دانشجویی بر مبنای نیازهای کشور و ایجاد مدارس مهارتی برای کسب مهارت‌آموزی و تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین نشان‌دهنده هدفمندی این دانشگاه در جهت کمک به حل مسائل کشور است.

باقری در ادامه درباره ورود دانشگاه آزاد به بحث‌‌های اقتصاد دانش‌‌‌بنیان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به این امر خاطرنشان کرد: یکی از امور مهم در توسعه کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده ایجاد روحیه امید و خودکفایی در دانشجویان است و این امر با توسعه مراکز رشد در دانشگاه آزاد منجر به تقویت روحیه امید و خودباوری در دانشجویان دانشگاه آزاد شده که به دنبال آن محصولات دانش‌‌بنیان تولید شده در این مراکز رشد، نویددهنده گامی موثر در جهت تولید محصولات داخلی و اتکا به دانش بومی متخصصان ایرانی است. بدون شک، این امر دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که مراکز رشد دانشگاه آزاد در تولید محصولات دانش‌بنیان و پذیرش ایده‌های نو از صاحبان علم و فناوری داشته بدون تردید، این مراکز نقطه امیدی برای کارآفرینان و صاحبان ایده جهت توسعه کارآفرینی در کشور است.

باقری درباره تحولات مورد نیاز در دانشگاه آزاد تصریح کرد: تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، اتکا به توان تخصصی درون دانشگاه جهت تامین نیازهای داخلی آن و اتکا به درآمدهای شهریه‌‌ای نیازمند بازنگری و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی است. بدون تردید توجه بیشتر به این امور منجر به پیشرفت‌های چشمگیر این دانشگاه در سال‌های آینده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005726

وب گردی

وب گردی