دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در فهرست برترین دانشگاه های ایرانی

رتبه‌بندی لایدن فهرست برترین دانشگاه‌های جهان را منتشر کرده که بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سیزدهمین دانشگاه برتر کشور شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، براساس رتبه‌بندی ۲۰۱۹ لایدن دانشگاه هاروارد برترین مؤسسه آموزش عالی جهان شده است. دانشگاه شانگهای در چین و دانشگاه تورنتو در کانادا به ترتیب دومین و سومین مؤسسه آموزش عالی در جهان شدند.

دانشگاه ججیانگ در چین، دانشگاه چینهوا در چین، دانشگاه میشیگان در آمریکا، دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه سائوپائولا، دانشگاه پکینگ و دانشگاه ملی سئول نیز رتبه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

همچنین ۲۶ مؤسسه آموزش عالی از ایران در رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹ وجود دارد. دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه پزشکی تهران رتبه اول تا سوم برترین دانشگاه‌ها در ایران را دارند.

دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز و دانشگاه تبریز نیز به ترتیب رتبه‌های سوم تا دهم برترین مؤسسات‌ آموزش عالی ایران هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز به‌عنوان سیزدهمین مؤسسه آموزش عالی برتر در کشور انتخاب شده است.

نظام رتبه‌بندی لایدن که از سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرده است، براساس هشت شاخص مؤسسات آموزش عالی را ارزیابی می‌کند. لایدن ۹۶۳ دانشگاه برتر را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005735

وب گردی

وب گردی