پیاده کردن مدل عملیاتی برای دانشگاه جوار صنعت، اولویت دانشگاه آزاد است

تفاهم‌نامه پژوهش و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم‌نامه پژوهش و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به امضای بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان رسید.

نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه تأکید کرد: ایجاد دانشگاه جوار صنعت به عنوان یکی از اولویت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است و به دنبال پیاده کردن مدل عملیاتی قابل اجرای این دانشگاه در سراسر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان می تواند برای هر دو نهاد بسیار اثرگذار باشد، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، علاوه بر اینکه پایان‌نامه‌های دانشگاه هدفمند و برای پژوهشگران انگیزه ایجاد می شود، نیازهای اتاق بازرگانی اصفهان در قالب پایان‌نامه های دانشگاه حل خواهد شد که این نمونه می تواند الگویی برای دانشگاه های دولتی نیز باشد.

تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و اتاق بازرگانی اصفهان ارتباطی منسجم بین صنعت و دانشگاه برقرار می‌کند

در ادامه، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه ارتباط منسجم بین صنعت و دانشگاه را برقرار کرده و یک نوع بازاریابی مناسب برای دانشگاه ایجاد می کند.

وی افزود: اگر هدف‌گذاری درستی صورت گیرد، دوره گذار از دانشگاه‌های صرفاً آموزش‌محور و پژوهش‌محور غیرصنعتی، به دانشگاه‌های پژوهش‌محور مبتنی بر تأثیر در صنعت و تجاری‌سازی صورت خواهد گرفت.

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس در این جلسه حضور داشت، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان فعالیت های خوبی در حوزه های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی داشته است، گفت: ارتباط مستمر با صنعت نیز یکی دیگر از فعالیت های این دانشگاه است و ما توانسته ایم در سال جاری قراردادهای بسیار خوبی با صنایع استان منعقد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اساتید دانشگاه باید به رفع نیازهای جامعه کمک کنند، اظهار داشت: دانشگاه دیگر فقط آموزش‌محور نخواهد بود و باید با ارتباط قوی با صنعت، بتواند به حل مشکلات جامعه کمک کند.

واحد نجف‌آباد می تواند در رفع نیازهای صنعت کشور حرکت کند

در ادامه این جلسه، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد که از طریق ویدئوکنفرانس در این جلسه شرکت داشت، گفت: رکورد جذب طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی و صنعتی و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای در واحد نجف آباد شکسته شد.

نقش با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در واحد نجف‌آباد در حوزه پژوهشی وجود دارد، خاطرنشان کرد: واحد نجف‌آباد می تواند در رفع نیازهای صنعت کشور حرکت کند.

پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به محورهای تفاهم نامه پژوهش و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، گفت: محور اصلی، تشکیل سرای نوآوری است که مقرر شده فعالیت های پژوهشی در این سرا شامل آموزش های مهارتی، طرح پایش و... سازماندهی شود.

نجفی ادامه داد: دامنه فعالیت ها از واحدهای استان اصفهان آغاز و به دیگر استان های دیگر نیز تسری خواهد یافت.

گفتنی است این تفاهم‌نامه با هدف تعامل دانشگاه و اتاق بازرگانی در جهت شناسایی و عارضه‌یابی مشکلات موجود اقتصادی شامل صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان اصفهان و کمک در جهت ایجاد سازوکار لازم برای ارائه پیشنهادات و راه‌حل‌های ممکن در جهت رفع مشکلات و همچنین تلاش برای بهره‌وری بیشتر و حل مسئله از اقتصاد بخش خصوصی در راستای بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار، به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005744

وب گردی

وب گردی