معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه را منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی را به عنوان معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

در بخشی از حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دهقانی فیروزآبادی آمده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی در حوزه علم و فناوری، به موجب این حکم به عنوان «معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه» منصوب می‌شوید.

از شما انتظار می‌رود با بهره‌گیری از کلیه امکانات مادی و معنوی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه و تأکید بر خلاقیت‌های فردی و مدیریت اسلامی در جهت اعتلای دانشگاه بر اساس محورهای ذیل اهتمام ورزید:

1- بسترسازی برای ایجاد محیط نوآورانه و خلق فناوری در دانشگاه و ایجاد زیرساخت‌های لازم

2- حمایت از تشکیل مراکز رشد، کارآفرینی و پارک‌های علم و فناوری و سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاهی

3-برنامه‌ریزی و هماهنگی بین بخشی و هم‌افزایی در نظام ملی نوآوری در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان و تقویت اقتصاد دانشگاه

4- ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت فراهم‌آوری محیط‌های 9 گانه، رشد پژوهش‌های فناورانه بنیادی مبتنی بر دستاوردهای علمی تا محصول دانش بنیان

5- توسعه فناوری، تقویت فرآیند تجاری‌سازی و حمایت از موسسات و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های طراحی مهندسی در جهت گسترش درآمدهای غیر شهریه‌ای

6- آینده‌نگاری و رصد فناوری، توسعه مراکز اطلاع‌رسانی فناوری و ایجاد و ساماندهی فنی بازارهای عمومی و تخصصی در دانشگاه

7- ارتقای کارآفرینی فناورانه و بهبود فضای کسب‌وکار دانش بنیان و هدایت سرمایه‌های کشور به سمت تولید خدمات و کالاهای دانش‌بنیان

8- توسعه سازوکارهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تأمین مالی لازم در اقتصاد دانش بنیان دانشگاه از قبیل صندوق پژوهش و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها

9- انجام برنامه‌های تحقیقات فناوری و توسعه آن مشترک با نهادها و دستگاه‌های مسئول و فعال در حوزه علم و فناوری

10- راهبری طرح‌های کلان فناوری و نوآوری در محورهای راهبردی و نیازهای اصلی کشور براساس قابلیت دانشگاه

امید است در انجام مسئولیت‌های محوله با رعایت تقوای الهی تمامی توان و کوشش خود را در راستای اجرای سیاست‌های کلان، مصالح، شئونات و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی به کار گیرید.

دکتر دهقانی فیروزآبادی دانشیار دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر، استاد نمونه آموزشی و استاد نمونه پژوهشی این دانشکده است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شریف و همکاری در معاونت پژوهشی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه از سوابق اجرایی وی است.
وی همچنین تاسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید مقدم و مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری در کارنامه خود دارد.
راهبری و توسعه بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های تخصصی و مدیریت و اجرای چند پروژه و طرح صنعتی ملی نیز از دیگر سوابق دکتر دهقانی فیروزآبادی به شمار می آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005750

وب گردی

وب گردی