اهدای عضو بازگرداندن زندگی به یک جامعه است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هر کس فردی را به زندگی بازگرداند گویی جامعه بشری را به زندگی بازگردانده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش ملی جشن بزرگ شفا‌‌ به مناسبت روز ملی اهدای عضو، صبح امروز‌ در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار‌ شد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم گفت: من عضوی از خانواده اهدای عضو هستم. در قرآن نیز اشاره شده است کسی اگر فردی را به عمد به قتل برساند، گویی جامعه بشری را به قتل رسانده و هر کس فردی را به زندگی بازگرداند گویی جامعه بشری را به زندگی بازگردانده است.

وی ادامه داد: تصور کنید یک عزیزی بنا به تقدیر الهی از میان ما رفته است؛ اما می‌تواند با اهدای عضو چندین نفر را احیا کند. اگر ما به آخرت و دین باور داشته باشیم، چیزی بهتر از این وجود ندارد که به انسان جایگاه مناسبی در بهشت وعده دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر وعده الهی در بهشت شامل حال ما باشد، آیا آماده پرواز کردن نیستیم؟ باید قدر خانواده‌های بزرگواری را بدانیم که بنا به تقدیر عزیزی را از دست می‌دهند و عضو‌ی از عزیزشان را اهدا می‌کنند، این خانواده‌ها مطمئن باشند عزیزشان در بهترین جایگاه در بهشت قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فراق عزیز انسان را آزار می‌دهد؛ اما مژده الهی این فراق را جبران خواهد کرد و باید قدر آن را دانست.

صالحی افزود: من از جامعه پزشکی تشکر می‌کنم؛ زیرا اهدای عضو با همت پزشکان و جراحان کشور ما محقق خواهد شد. من درک می‌کنم جراحی به چه معناست، جراح واسطه فیض بین خالق و مخلوق است. من کمتر حرفه‌ای را می‌شناسم که چنین واسطه‌ای مشخص میان خالق و مخلوق در آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005779

وب گردی

وب گردی