جلسه کمیته امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

اولین جلسه کمیته امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی طرح‌های اقتصادی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، اولین جلسه کمیته امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور بررسی طرح‌های اقتصادی دانشگاه برگزار شد.

نجفی در این جلسه با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر طهرانچی، گفت: در این شیوه‌نامه مقرر شده ذیل شورای اقتصاد دانش بنیان، سه کمیته «سرمایه‌گذاری»، «دانش بنیان» و «ارزیابی» تشکیل شده و طرح‌های دانش بنیان دانشگاه را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابتدا به شورای امور اقتصاد دانش بنیان ارجاع می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح‌ها پس از بررسی در این شورا، به کمیته‌ها ارجاع شده و پس از ارزیابی و بررسی نهایی، برای مشارکت دانشگاه در طرح‌های اقتصادی تصمیم‌گیری لازم اتخاذ می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اولین جلسه کمیته دانش بنیان در راستای ابلاغ «شیوه‌نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی» برگزار شده، ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات مستمر، فعالیت‌های دانش بنیان و درآمدهای دانشگاه افزایش یابد.

در ادامه این جلسه، داود ثمری مدیرکل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی دانش بنیان، فعالیت‌ها را تخصصی‌تر پیگیری می‌کند، گفت: حضور افراد متخصص در این کمیته‌ها باعث خواهد شد طرح‌های دانش بنیان به سمت تجاری‌سازی پیش رود.

ثمری با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای امور اقتصاد دانش بنیان فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد با ابلاغ شیوه‌نامه فعالیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، طرح‌های دانش بنیان در واحدهای دانشگاه عملیاتی و تجاری سازی شود.

وی در پایان با گرامیداشت سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، تأکید کرد: با تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به یکی از رسالت‌های اصلی خود که توسعه امور دانش بنیان است، دست یابد.

در این جلسه دو طرح دانش‌بنیان بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005780

وب گردی

وب گردی