مشکل پیوند اعضا از طریق مقام معظم رهبری حل شد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع پیوند اعضا به استحضار مقام معظم رهبری رسید و اعلام شد که در شورای نگهبان به مشکل خورده است که با لطف ایشان این مشکل به سرعت حل شد‌ و جان هزاران نفر نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش ملی جشن بزرگ شفا‌‌ به مناسبت روز ملی اهدای عضو، صبح امروز‌ (دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه) در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار‌ شد.

علی نوبخت عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: در انقلاب اسلامی ایران برخی اقدامات صورت گرفت که قابل احترام است. اولین پیوند عضو در شیراز انجام گرفت. مواردی وجود داشت که در ۱۸ نفر از بیماری دیالیز فوت کردند سپس فتوا از سوی امام(ره) صادر شد. ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی به عنوان وزیر و بنده به عنوان معاون از طریق تشکیل شورای عالی، پیوند را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: فاضل بعد از اینکه مشاهده کرد تصویب قانون مدت‌ها طول می‌کشد موضوع را به استحضار رهبری رساند و گفت موضوع از شورای نگهبان به مشکل خورده است. این مشکل به سرعت حل شد‌ و جان هزاران نفر نجات پیدا کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: انجمن علمی پیوند عضو در کشور در سال ۷۳ تشکیل شده و کمک بزرگی در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو برعهده دارد.

وی اضافه کرد: سالانه در تصادفات و سوانح ترافیکی تعداد ۱۵ هزار نفر فوت می‌کنند که 6 هزار نفر دچار مرگ مغزی شده و ۴ هزار نفر قابلیت اهدای عضو دارند. همچنین حدود ۴ میلیون کارت اهدای عضو در کشور صادر شده است.

نوبخت تاکید کرد: ایران در زمینه انجام عمل پیوند در دنیا سرآمد است و پیشرفت خوبی داشته است، به طوری که در طول یک سال ۶۰۰ عمل پیوند در یک مرکز انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005791

وب گردی

وب گردی