دولت سایه برای پیشبرد اهداف انقلاب و مطالبه از مسئولان گام برمی‌دارد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت سایه برای تقویت کارهای کشور مفید است و در زمینه رفع نواقص کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجتماع بزرگ استادان دانشگاه‌های تهران با سخنرانی سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران بعد از ظهر امروز در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

جلیلی در این نشست گفت: در آموزه‌های دینی به ما یاد دادند که علم باید مفید و نافذ باشد اما در حال حاضر دغدغه این است که علم ما چقدر مفید است.

وی ابراز کرد: وظایف و کارهایی امروزه وجود دارد که انجام ندادیم و باید با خود فکر کنیم که در آخرت از ما سوال می‌کنند که چرا در راه علم و خدمت کوتاهی کردیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: مبنای بسیج بر پایه خدمت به مردم است و اگر این تشکل احساس می‌کند کوتاهی در جایی رخ داده است باید از جامعه و مسئولین مطالبه کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور امنیت ملی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بسیج اساتید به خوبی وارد عمل شد و از برخی از مسئولین مطالبه‌گری کرد، دبیرخانه تشکل داد تا در راستای نکات رهبری راه را پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات هم‌اندیشی باید خروحی عملی داشته باشیم و نسبت به روند آینده کارهای عملیاتی رخ دهد. دولت سایه برای تقویت کارهای کشور مفید است و در زمینه رفع نواقص کمک می‌کند.

جلیلی اضافه کرد: دانشگاه‌های کشور باید به شکل مناسب روند تحقق آرمان های انقلاب را دنبال کنند و همجنین بررسی کنند که روند انقلاب به درستی پیش می‌رود یا خیر.

این فعال سیاسی با تاکید بر استفاده از ظرفیت علمی بسیج گفت: در عرصه علمی و اجتماعی اگر کاری انجام می‌شود باید منجر به کار مبارک شده و روند پیشرفت کشور افزایش یابد. اگر انقلاب موفق بوده و باعث اعجاب جهان شده؛ مردمی یک اندیشه را باور داشتند و هر چه در توان داشته را تقدیم کرده‌اند. برای همین دشمن به دنبال این است که این باور را از مردم بگیرد.

جلیلی گفت: وظیفه استاداk به عنوان جامعه نخبگانی کشور این است که تحلیل درستی از اوضاع کشور و جهان داشته باشند و این تحلیل صحیح را تبدیل به گفتمان غالب در جامعه کنند و این تحلیل صحیح را به افکار عمومی و جامعه ارائه بدهند تا جامعه دچار تحلیل های نادرست و کارکرد ذهنی نشود‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر تحلیل درستی در جامعه نباشد باور عمومی لطمه می‌بیند و جامعه دچار تصویر نادرستی از دولت، نظام و جمهوری اسلامی می‌شود پس بر استادان لازم است که در تصویرسازی ذهنی امور مردم اثرگذاری مثبت داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش استادان در جامعه گفت: افراد در جامعه نباید بی‌تفاوت باشند بلکه باید به اندازه وسع و توان خود در آن حوزه که تخصص دارند و می‌توانند مثمرثمر باشند نقش‌آفرینی کنند اگر افراد بی‌تفاوت باشند با مرور زمان به نوعی سردی و بی‌تفاوتی در کل جامعه می‌رسیم و این نقطه مقابل پیشرفت در جامعه است.

جلیلی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ سال از زمان دفاع مقدس می‌گذرد غرب و آمریکا می‌گویند که به دنبال جنگ با ایران نیستیم چرا چون ملت ما در هشت سال دفاع مقدس طوری رفتار کرد که هیچ دشمنی جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارد. پس ما باید الان باور و کمک مردم در جنگ را در زمینه‌های دیگر الگو قرار دهیم و در زمینه‌های دیگر پیش ببریم. به عنوان مثال در زمینه اقتصادی هم باید طوری عمل کنیم که دشمن به فکر جنگ اقتصادی با ابزار تحریم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر می‌گوید قصد جنگ با ایران را نداریم، می‌خواهیم گفتگو کنیم، اما در عمل تحریم‌های جدید علیه ملت ایران اعمال می‌کند که این خود یک راهبرد است که می‌گوید حالا که می‌خواهید تحریم‌ها و فشار را برداریم باید امتیازاتی به ما بدهید. کم کردن فشار نباید بی‌هزینه و یک طرفه باشد. اما استکبار بداند که ملت هر تحریم را یک حرکت جنگی دانسته و بی جواب نمی‌گذارد.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای بیان کرد: دولت باید در نظر بگیرد که تعامل با کشورهای دیگر باید سازنده باشد نه اینکه بازنده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005848

وب گردی

وب گردی