حضور چشمگیر واحدهای سما در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از حضور و فعالیت چشمگیر واحدهای سما در باشگاه پژوهشگران جوان خبر داد.

علیرضا منظری توکلی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حمایت سازمان سما از نخبگان جوان و به کارگیری ایده های آن ها اظهار کرد: با مراجعه به سایت باشگاه پژوهشگران جوان متوجه خواهیم شد که تعداد اعضای فعال این باشگاه،82691 است؛ در این باشگاه 302 واحد فعالیت دارند که از این تعداد 101 واحد آن متعلق به سازمان سما است. همچنین اعضای فعال در واحدها 1988 نفر هستند اما در سازمان سما 10514 عضو فعال وجود دارد.

وی افزود: این آمار و ارقام نشان دهنده آن است که در مدارس سما به بحث پژوهش و فناوری توجه ویژه می شود؛ در آخرین فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از طرح های مهم متعلق به دانش آموزان مدارس سما بود.

منظری توکلی ادامه داد: دانش آموزان سما در حوزه های مختلف به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده اند؛ به عنوان مثال دانش آموزان واحد سما یاسوج اقدام به تولید عطر نانو کردند که قابلیت ماندگاری آن حدود یک هفته است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: به دلیل این که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بایستی به ساحت های مختلفِ وجودی دانش آموزان توجه داشته باشیم، حمایت هایمان را از پژوهشگران جوان و صاحبان ایده های برتر ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005868

وب گردی

وب گردی