هدف آمریکا از فشار اقتصادی بر ایران، بازگشت به میز مذاکره است

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: آمریکایی‌ها با تحت فشار قرار دادن ایران در عرصه جهانی و فشارهای اقتصادی به دنبال بازگشت ایران به میز مذاکره هستند.

مهدی طرفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص تحلیل شرایط سیاست خارجی فعلی و تنش میان روابط ایران و آمریکا گفت: این موضوع دو بعد داخلی و خارجی دارد که باید مورد توجه و تحلیل قرار گیرد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: در بعد داخلی، برخی افرادی که داخل کشور فعالیت‌های سیاسی انجام می‌دهند، یک دیدگاه و نگاه به غرب دارند و تعامل با غرب را نسبت به خودکفایی دارای ارجحیت می‌دانند. افرادی که هیچ‌گاه حوصله و توان کار نداشتند و در حال حاضر هم در حال مانور دادن بر دوگانه جنگ و صلح هستند. این افراد به دنبال تحت فشار گذاشتن افکار عمومی برای شکل‌گیری مجدد مذاکره هستند.

وی در ادامه به بعد دوم روابط ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: بعد دیگر مسائل خارجی است. مسلما آمریکا با وضعیتی که در حال حاضر دارد اصلا نمی‌تواند با ایران وارد جنگ نظامی شود. تاییدیه این نکته هم شعارهای انتخاباتی ترامپ است.

طرفی هدف آمریکا از فشار بر ایران را بازگشت به میز مذاکره دانست و گفت: آمریکایی‌ها با تحت فشار قرار دادن ایران در عرصه جهانی و فشارهای اقتصادی به دنبال بازگشت ایران به میز مذاکره هستند. از طرفی دیگر همان طور که اشاره شد؛ جریانات خاصی که در داخل کشور حضور دارند هم به این موضوع کمک می کنند و به این دوگانه دامن می زنند تا ایران مجددا به میز مذاکره بازگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005892

وب گردی

وب گردی