رسولی:  ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد سرآغاز تحولی موثر در عرصه اشتغال کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد زمینه‌ساز تحول در عرصه اشتغال کشور بوده و دانشجویان بعد از فارغ‌‌التحصیلی تنها دارنده یک عنوان مدرک نخواهند بود و توانایی لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد در حل مسائل جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه عظیم ملی محسوب می‌شود که در توسعه و تحول علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور نقش تعیین کننده داشته، این دانشگاه اولین و بزرگترین مرکز آموزش عالی مردم نهاد بوده و الگویی جدیدی است از یک دانشگاه گسترده که نقشی تعیین‌کننده در گسترش عدالت آموزشی در کشور دارد.

وی درباره نقش دانشگاه آزاد با توجه به طرح پایش و مدارس مهارتی در حل نیازهای کشور خاطرنشان کرد: طرح پایش دانشگاه آزاد یک نوآوری بی‌نظیر در آموزش عالی کشور بوده تا ظرفیت عظیم پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی با توجه به 40 چالش اصلی تعیین شده کشور در خدمت حل مسائل جامعه قرار گیرد. بدون تردید، این توجه دانشگاه آزاد به حل بحران‌‌ها و مشکلات موجود در کشور نشان‌دهنده جامعه محوری این دانشگاه در حل مسائل کلان اجتماعی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه خاطر‌‌نشان کرد: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد زمینه‌ساز تحول در عرصه اشتغال کشور بوده و دانشجویان بعد از فارغ‌‌التحصیلی تنها دارنده یک عنوان مدرک نخواهند بود بلکه با مهارت‌های تخصصی که کسب کردند توانایی لازم برای ورود به بازار کار را کسب می‌کنند که این امر منجر به اشتغالزایی و و کارآفرینی دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور می‌شود. در واقع ایجاد مدراس مهارتی در دانشگاه آزاد نشان‌دهنده توجه این دانشگاه به حل معضل بیکاری و اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده که یکی از مسائل مهم حال حاضر کشور است.

رسولی در ادامه درباره نقش دانشگاه آزاد در توسعه شرکت‌های دانش بنیان متذکر شد: مراکز رشد دانشگاه آزاد در سراسر کشور، نقش اثرگذاری در گسترش شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه دارند و امروز بسیاری از محصولاتی که در این مراکز تولید می‌‌شود منجر به بی‌نیازی کشور از واردات کالاهایی خاص شده و این نشان‌دهنده نقش اثر گذار دانشگاه آزاد در رونق تولید و خودکفایی در کشور است. بدون تردید مهم‌ترین ثمره گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور و بی‌نیازی به بیگانگان است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به گستردگی در سراسر کشور و افزایش سطح تحصیلات در محروم‌ترین نقاط ایران، فراهم کردن شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل بوده که این امر مانع خروج بسیاری از نخبگان از کشور شده است و دیگر به دلیل محدودیت ظزفیت پذیرش در کلیه مقاطع ورود به دانشگاه خصوصا مقطع تحصیلات تکمیلی، هیچ دانشجویی از کشور خارج نمی‌شود. این امر منجر به حفظ سرمایه‌های انسانی و جلوگیری از ارز از کشور شده که بدون شک دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005907

وب گردی

وب گردی