رشته‌‍‌های میان رشته‌ای در دانشگاه علم و صنعت راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت از راه‌اندازی چندین رشته میان رشته‌ای در این دانشگاه در مهر 98 خبر داد.

جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در سال تحصیلی آینده(مهر98) در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر درصدد راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه برای سال تحصیلی هستیم.

وی ادامه داد: دوره‌های میان‌رشته‌ای از مدت‌ها پیش در این مرکز آموزشی فعال است. با توجه به اینکه دانشگاه علم و صنعت یک واحد فنی مهندسی است، برگزاری چنین دوره‌هایی مطابق علم روز دنیا بوده و در جهت پیشرفت علم در بین دانشجویان امری ضروریست.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: در واقع سیاست دانشگاه علم و صنعت در برنامه راهبردی، توسعه گرایش های بین رشته‌ای است. در حال حاضر اساتید ما روی این رشته و گرایش‌ها کار می‌کنند و ما هر ساله در اواخر ترم در شورای تحصیلات تکمیلی آن دسته از رشته هایی که تائیدیه می گیرند را به وزارت علوم اعلام و برای سال تحصیلی جدید دانشجو می پذیریم.

ذاکری در خصوص ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای تصریح کرد: به طور کلی در حوزه کارآفرینی و دکتری کارآفرینی در 7 گرایش، حوزه مهندسی تعمیر و نگهداری میان دانشکده صنایع و مهندسی مکانیک در حوزه مهندسی پزشکی، مهندسی عصبی نظیر فناوری های عصبی در حال کارکردن برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید هستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه فناوری‌های زیستی درحال کارکردن در‌ رشته های میان رشته‌ای در حوزه های علوم پزشکی و علوم مهندسی و موارد مشابه هستیم، البته تاییدیه شورای عالی تحصیلات تکمیلی و شورای دانشگاه برای انجام این کار ضرروی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان در خصوص مجوزهای رشته های جدید دانشگاهی یادآورشد: بنا داریم تا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه در سال تحصیلی 99، رشته های جدید برای ارائه مجوز‌های لازم را اخذ و راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005913

وب گردی

وب گردی