اعتبار ۷ میلیارد تومانی سرمایه صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران

در آیین نیکانه خیران و واقفان دانشگاه تهران اعلام شد که خیرین نیک‌اندیش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه را به ۷ میلیارد تومان افزایش داده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آئین نیکانه خیرین و واقفان دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشگاه تهران، جمعی از خیرین، چهره‌های ماندگار دانشگاه، اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد و در این آئین، خیرین نیک‌اندیش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه را به ۷ میلیارد تومان افزایش دادند.

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، فعالیت‌های بنیاد حامیان را در راستای تضمین آینده کشور دانست و گفت: کمک‌های بنیاد صرفاً جنبه مادی ندارد بلکه جنبه معنوی این کمک‌ها و اثرگذاری آن، بیش از جنبه‌های مادی است.

وی در مورد بانک اطلاعاتی خیرین و واقفان دانشگاه تهران افزود: این اقدام ارزشمند قدمی در جهت تجلیل از کسانی است که توان و سرمایه خود را برای گسترش مرزهای علم و تحصیل فرزندان این کشور صرف کرده‌اند. بنابراین این اقدام، لازم و ضروری بود.

در ابتدای آئین محمود کمره‌ای، رئیس هیئت مدیره بنیاد، گفت: در آئین نیکانه سال گذشته با مشارکت خیرین نیک‌اندیش ۲ میلیارد تومان برای صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران گردآوری شد و در اختیار صندوق قرار گرفت تا به صرف بورسیه دانشجویان متقاضی دانشگاه تهران برسد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد در ادامه افزود: طبق اطلاعات مرکز مشاوره دانشگاه تهران در پایان سال ۱۳۹۷ از محل صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه، نیازهای ضروری تمامی دانشجویان اعلام شده از سوی مرکز مشاوره از محل صندوق نیکوکاری تأمین اعتبار شد.

کمره‌ای افزود: از زمان تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه تهران تعداد خیرین دانشگاه حدود ۵۰ نفر بود و در حال حاضر تعداد خیرین به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

در ادامه مراسم ماندگاران «بانک اطلاعات خیرین و واقفان دانشگاه تهران» رونمایی شد. این بانک دربردارنده اطلاعات خیرین نیک‌اندیشی است که از سال‌های ابتدایی تأسیس دانشگاه تهران تاکنون وقف و هدایایی به دانشگاه تهران اهدا کرده‌اند.

این مراسم با حضور چهره‌های ماندگار دانشگاه تهران، کریم مجتهدی، نادعلیان و فرهنگی برگزار شد.

بانک اطلاعات خیرین و واقفین دانشگاه تهران که به همت بنیاد حامیان گردآوری و تدوین شده است، شامل اطلاعات خیرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران از سال ۱۳۲۸ تاکنون است.

خیرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران در زمینه‌های بورسیه دانشجویان، ساخت، بازسازی و تجهیز ساختمان‌های دانشگاه تهران، اهدای اقلام فرهنگی، درمانی و ورزشی و نیز کمک به اندوخته و صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه و همچنین تخصیص مبالغی به‌منظور تأمین هزینه‌های جاری بنیاد حامیان دانشگاه وقف کرده‌اند و تعداد این خیرین به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

در ادامه، تفاهم‌نامه اهدای ۵۰ میلیون تومان به صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران و اختصاص منافع حاصل از آن به آزمایشگاه فیزیولوژی جانوری دانشکده زیست‌شناسی پردیس علوم دانشگاه تهران با حضور خانم حوری سپهر، خیر نیک‌اندیش و ساداتی‌نژاد مدیرعامل بنیاد امضا شد.

همچنین تفاهم‌نامه وقف یک باب واحد تجاری به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط حاج آقا علی روحی به صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران، با حضور این خیر نیک‌اندیش، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، کمره‌ای، مصلی‌نژاد متولی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد به امضا رسید. در ادامه مراسم خیرین نیک‌اندیش، در افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری دانشگاه به ۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005918

وب گردی

وب گردی