جزئیات برگزاری المپیاد ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری جزئیات برگزاری المپیاد ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور در تابستان امسال را تشریح کرد.

محمدحسین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: مهم‌ترین برنامه‌های پیشِ روی تربیت بدنی وزارت علوم در تابستان امسال برگزاری المپیاد همگانی ورزشی دانشجویان با حضور 2 هزار دانشجوی دختر به میزبانی دانشگاه الزهرا(س) و 2 هزار دانشجوی پسر در دانشگاه بوعلی سینای همدان در 9 رشته ورزشی است.

وی تصریح کرد: این ورزش‌ها رشته‌های مورد علاقه دانشجویان است به‌طوری که تلاش ما این است دانشجویان بتوانند فعالیت‌های ورزشی خود را از این طریق انجام دهند.

علیزاده در ادامه به معرفی مسابقات المپیاد انتخابی پرداخت و اضافه کرد: این مسابقات اواخر تیرماه سال‌جاری آغاز و تا اوایل مردادماه ادامه دارد، در این دوره از مسابقات ورزش‌هایی نظیر بسکتبال دونفره، فوتبال گل کوچک، والیبال و غیره برگزار خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم بیان کرد: این مسابقات همزمان در 31 مرکز دانشگاهی در کشور با حضور نمایندگان دانشگاهی در یک پوشش ملی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از تفاوت‌های مهم المپیاد ورزشی امسال با سال گذشته این است که تمامی دانشجویان آموزش عالی از جمله دانشگاه پیام نور، جامع علمی کاربردی، فرهنگیان، و دانشگاه غیرانتفاعی در این مسابقات دعوت حضور دارند و هرکدام از این دانشگاه‌ها بتوانند مقام اول را کسب کنند به عنوان نماینده حاضر در همان استان در رشته ورزشی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005966

وب گردی

وب گردی