هنوز مهلت حکم سرپرستی تأمین اجتماعی تمام نشده است

وزیر رفاه در مورد انتخاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هنوز مهلت ۶ ماهه حکم سرپرستی در سازمان تأمین اجتماعی به پایان نرسیده است و مدیرعامل این سازمان باید با نظر هیأت امنا به تأیید مراجع ذیصلاح برسد و بعد از آن معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست شورای عالی رفاه، در مورد مدیران دوشغله گفت: در زمانی که قانون مربوطه به در مجلس تصویب رسید، تعدادی از مدیران خودشان از یک شغل کناره‌گیری کردند و در نهایت در آخرین مرحله ۳۸ نفر از چندشغله‌ها استعفا داده و جدا شدند که از رؤسای سازمان‌های ذیربط خودشان نامه دریافت کرده بودند و تعهد دادند که فقط در یک شغل فعالیت کنند.

وی تأکید کرد: اگر ثابت شود این مدیران دوباره به شغل خود بازگشته‌اند، در این صورت از هر دو شغل عزل می‌شوند و تمامی مبالغی که دریافت کرده‌اند، به صندوق‌های خودشان بازگردانده می‌شود.

وزیر رفاه در مورد دارایی‌های شستا نیز گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد یعنی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه شستا در بورس ارائه می‌شود و در مجموع دارایی‌های شستا به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی در مورد انتخاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: هنوز مهلت ۶ ماهه حکم سرپرستی زدا در سازمان تأمین اجتماعی به پایان نرسیده و زمان باقی است اما مدیرعامل این سازمان باید با نظر هیئت امنا به تأیید مراجع ذیصلاح برسد و بعد از آن معرفی خواهیم کرد.

شریعتمداری همچنین در خصوص مصوبات جلسه امروز افزود: با توجه به اینکه تعدادی از صندوق‌ها دارای اساسنامه قانونی نیستند، به همین دلیل بر اساس قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی باید اساسنامه آنها مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد به همین دلیل در جلسه امروز مصوب شد که طی یک هفته آینده تکلیف قانونی ۱۴ یا ۱۵ صندوق پس از بررسی و پیشنهادات لازم مشخص و اصلاحاتی در آنها اعمال شود.

وی تصریح کرد: در ماده ۱۵ قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی ذخیره صندوق‌ها باید به نحوی مدیریت شود که منجر به پایداری صندوق‌ها شود و بر همین اساس دستورالعملی را تهیه و به صندوق‌ها ابلاغ خواهیم کرد که پیشنهاد اصلاحاتی در این خصوص طی هفته آینده مشخص شده و به رئیس جمهور اعلام می‌شود تا صندوق‌ها دچار وضعیت بحرانی نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1005981

وب گردی

وب گردی