فلسفه علم، کسب تعالی و آرامش روحی و معرفتی بشر است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران صبح امروزدر نشست صمیمی اعضاءباشگاه و پژوهشگران جوان و نخبگان واحدساری، ضمن تبریک سی و هفتمین سال تأسیس دانشگاه آزاداسلامی اظهارکرد: انقلاب اسلامی موالید فراوانی داشت، تولد دانشگاه آزاد اسلامی یکی از این موارد است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ساری، حسین منصوریان در جلسه با اعضاءباشگاه و پژوهشگران جوان و نخبگان واحدساری گفت: علی رغم همه فراز و نشیب هایی که دانشگاه آزاد اسلامی پشت سر گذاشت، یکی از موفق ترین نهادها در طول این 37 سال گذشته بود. دانشگاه آزاد اسلامی بدون اینکه از منابع دولتی استفاده کند نه تنها توانست بخش اعظمی از مشکلات را از دوش دولت در بخش تحصیلات و آموزش عالی بردارد، بلکه در حوزه های اشتغال زایی هم توانست نقش بزرگی داشته باشد.

منصوریان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین نهادی است که ساختار علمی آن بر تولید دانش و پژوهش اصیل استوار است، عنوان کرد: فلسفه اصلی دانشگاه بحث علم و دانش و بستر سازی برای توسعه علمی و فرهنگی جامعه است، دانشگاه مهمترین مکانی است که روحیه اعتماد به نفس را در بین جوانان مشتاق به تحصیل تقویت می کند و با رویکرد منطقی در دستیابی افراد جامعه به اهداف فرهنگی دانش، تولیدعلم، انتقال و انتشار دانش، آموزش و تربیت نیروی انسانی کمک می کند، و هرکسی که از این سرچشمه های علم و دانش و معرفت بیشتر بهره مند باشد، طبیعتا جایگاه و منزلت بیشتری دارد.

دبیرهیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران فلسفه تعالی بشر را کسب علم دانست و افزود: کسب یک موفقیت اجتماعی از طریق علم آرامش روحی را در پی خواهد داشت، چرا که علم هنری است در مسیرتعالی بشر، که خداوند در دل هرکسی قرار نمی دهد و این نگاه مهربانانه ذات باری تعالی است، لذا در کسب علم صرفا منابع مادی مطرح نیست، مهم این است که جان و روح را به دانش بیاراییم، که ارزش و مقام را به همراه خواهد داشت و نقش علم در این حالت قدرت معرفتی برای بشر خواهد بود.

منصوریان گفت: آینده دانشگاه به حضور نخبگان در عرصه پژوهشی و تحقیقاتی بستگی دارد. بنابراین نگاه ما به پژوهشگران جوان بایستی از این منظر باشد که جوانان نخبه ای وارد مرکز علمی شده اند که مسئولیت آنان تولید علم در راستای اهداف دانشگاه است. در این راستا وظیفه دانشگاه حمایت از این نخبگان و پژوهشگران است.

به گزارش ایسکانیوز، درپایان این نشست از عارف صادقی نیک به عنوان عضو برترباشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان واحد ساری در سال 97 با اهدا کارت هدیه و لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1005983

وب گردی

وب گردی