نشست صمیمانه دکتر طهرانچی با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دبیران اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست صمیمانه دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دبیران اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت بیانیه «گام دوم انقلاب» عصر روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه در تالار حافظ برگزار شد.

در این نشست که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و امور استان‌ها و دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ادامه این نشست صمیمانه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، جمعی از دبیران اتحادیه ها و تشکل ها و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

محمدامین احمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در این نشست کمبود بودجه فرهنگی و افزایش آن را از مطالبات جدی تشکل‌های دانشجویی دانست.

رضا اسماعیل زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل واحد شهرکرد نیز در این جلسه گفت: دانشجویان عضو انجمن‌های اسلامی در طول تحصیل با شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل به افراد زبده و کاردانی می‌شوند که متأسفانه پس از اتمام تحصیل جایی برای بهره گیری از توان و پتانسیل آنها وجود ندارد، بنابراین باید برای استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان پس از دانش آموختگی نیز چاره ای اندیشید.

مهدی عباسی دبیر تشکل اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محمودآباد، خواستار افزایش رشته های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد محمودآباد شد.

وحیدرضا گورکانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد نیز با تأکید بر اجرای صحیح قانون انتخابات تشکل ها، گفت: انتخابات تشکل های دانشجویی و اتحادیه ها باید براساس قانون و در تاریخ مشخص برگزار شود.

زهرا امینی دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در این نشست، خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی باید در راستای منویات مقام معظم رهبری در کنار هم باشند.

وی همچنین اختصاص بخشی از هزینه های بودجه فرهنگی به تشکل ها براساس بخشنامه را خواستار شد.

در ادامه این نشست، امین ارسلانی عضو شورای مرکزی سازمان اسلامی سادا اتحادیه دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، گفت: ساختار شورای فرهنگی باید به یک شورای تخصصی که محل بحث و تبادل نظر و آراء در خصوص مسائل مهم فرهنگی است، تبدیل شود.

زکیه شعبانی دبیر تشکل های خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری نیز با تأکید بر اینکه باید ملاکی برای ارزشیابی مدیران دانشگاه در نظر گرفته شود، اظهار داشت: قبل از انتصاب مدیران باید از آنها درخصوص تشکل‌ها سوال شود تا در صورت آشنایی با نحوه فعالیت ها و کارکردهای تشکل ها منصوب شوند، چرا که این امر منجر به ارزش گذاری به تشکل ها و تسهیل در فعالیت آنها می شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم برای دانشجویانی که در هنگام تحصیل در دانشگاه عضو تشکل های سیاسی اسلامی هستند، امتیازاتی برای ادامه تحصیل آنها در مقاطع بالاتر در نظر گرفته شود.

شعبانی به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جوان گرایی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مطالبه مقام معظم رهبری نیز باید در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شود.

محمد زادمهر نماینده جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید در راستای جوان گرایی و کادرسازی به منظور تربیت مدیران آینده کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت های گسترده ای در بحث تأثیرگذاری فرهنگی دارد، گفت: باید از این پتانسیل در راستای گسترش فرهنگ اسلام استفاده کنیم.

الهه امیدی دبیر تشکل جامعه اسلامی واحد شهرکرد خاطرنشان کرد: علیرغم گرانی قیمت کاغذ، اما بودجه نشریات همانند سال های گذشته است.

مرصاد مقدسی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و محمدرضا رحمانی دبیر تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز خواستار افزایش بودجه، اعطای وام دانشجویی و تسهیلات شدند.

امیر عامری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد همچنین در این نشست، اظهار داشت: باید سازوکاری برای جذب اساتید انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود و از ظرفیت افراد متخصص، متعهد، ارزشی و انقلابی استفاده شود.

عامری با بیان اینکه اساتید دانشگاه تأثیرگذارترین افراد در جامعه هستند، گفت: باید از اساتیدی که دارای روحیه انقلابی و همسو با ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، در دانشگاه بهره ببریم.

رضا اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز با بیان اینکه این واحد دانشگاهی پیشانی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور است، خواستار توجه و تمرکز بیشتر مسئولان به واحد علوم و تحقیقات شد.

وحید جهان آرا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و علیرضا تسلیمی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، خواستار شفاف سازی همه امور دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

دکتر طهرانچی پس از استماع سخنان جمعی از دبیران اتحادیه ها و تشکل ها و مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، طی سخنانی به دغدغه ها و مطالبات این دانشجویان پاسخ داد.

پس از پایان این نشست 3 ساعته، نماز مغرب و عشاء به جماعت اقامه و ضیافت افطار در فضایی صمیمانه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006006

وب گردی

وب گردی