آرایش رسانه‌ای ضعیف ایران در مقابل حرفه‌ای‌گری رسانه‌های غربی

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما معتقد است در جنگ رسانه‌ای که آمریکا علیه ایران به «ناحق» به‌راه انداخته است، آرایش رسانه‌ای ما در ایران نمره قابل قبولی ندارد در حالی که رسانه‌های همراه و حامی دشمن ما یعنی آمریکا بلوغ و حرفه‌‌ای‌گری خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما و عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، در یادداشتی با عنوان «فضای رسانه‌ای ما و دشمنان» نوشت:

در جنگ رسانه‌ای که آمریکا علیه ایران به «ناحق» به‌راه انداخته است. آرایش رسانه ای ما در ایران نمره قابل قبولی ندارد در حالی که رسانه های همراه و حامی دشمن ما یعنی آمریکا بلوغ و حرفه‌ای‌گری خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

اتحاد مردم، رهبری مقتدر و با صلابت، سابقه تاریخی ایرانیان در دشمن ستیزی، نفوذ و عمق استراتژیک و راهبردی ایران در منطقه توانمندی ها و ظرفیت های فوق العاده ایران در جنگ نامتقارن و آگاهی و وقوف دشمنان از این توانمندی ها اصلی ترین دلایل عقب نشینی، اجتناب آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه از درگیری با ایران است.

اما افسوس که اغلب فضای مجازی، مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های داخلی کشورمان غافل از این توانمندی ها و به رخ کشیدن آن به دشمنان، با کمال تاسف در زمین دشمن بازی می کنند و خواسته یا ناخواسته مرعوب جنگ روانی دشمنان، به‌دنبال القای جنگ میان ایران و آمریکا و مشوش کردن افکار عمومی کشور هستند.

اینکه شورای عالی فضای مجازی، نظام اطلاع رسانی دولت یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجیه مدیران مسئول مطبوعات و رسانه ها و هدایت و مدیریت فضای مجازی در این شرایط حساس برنامه ای، سیاستی، راهبردی یا اقدامی کرده اند یا در دست اقدام دارند، من بی اطلاعم.

اما از کم‌کاری و ضعف نهادهای اطلاعاتی و امنیتی چون شورای عالی امنیت ملی و سایر دستگاه های مرتبط در این حوزه متحیرم؟
اشتباه نشود به عنوان یک فعال رسانه ای و اهل قلم همواره از آزادی مطبوعات و رسانه ها و گسترش فضای باز سیاسی، اجتماعی نوشته و حمایت کرده ام.

سخن من در شرایط کنونی و جنگ روانی دشمن علیه کشور و مردم این سرزمین است. در شرایطی که ۲۵ استان کشور درگیر سیل مخرب و خسارت‌بار هستند، شرایط سخت معیشتی و زندگی مردم به‌دلیل تشدید تحریم‌های ظالمانه، غیر قانونی، ضد بشری و غیر انسانی آمریکا بر مردم ایران تحمیل شده است.

باید رسانه ها با درک اهمیت حیاتی چنین شرایطی بر مسئولیت خطیر خود همت گمارند و افشاگری و رسوا‌سازی مدعیان دروغ صلح، آزادی، دموکراسی و مذاکره را در دستور کار خود قرار دهند و ندای مظلومیت، انسانیت، صلح طلبی، ایرانیان را به گوش جهانیان برسانند. متاسفانه گرفتار نه تنها حاشیه شده اند بلکه «دل مردم را خالی» و «هراس در میان مردم پراکنده» می کنند.

امروز از رسانه های داخلی انتظار می رود با همه توان مسئله «وحدت و اتحاد ملی» و «اقتدار و صلابت ایرانیان» را در برابر دشمنان به رخ آنان بکشانند. هرگونه تفرقه و پراکندگی را به‌کلی کنار بگذارند. توانمندی ها و ظرفیت های بزرگ کشور در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را به‌درستی و به دور از هرگونه غلو و اغراق تبیین کنید.

بدیهی است معنای این سخن «مجیزگویی، تبلیغ نادرست یا پرده پوشی روی خطاها و کژی‌های برخی خطاکار مدیران» نیست، بلکه هدف آن است که رسانه ها، مدیران، خبرنگاران، گزارشگران و نویسندگان و در یک کلمه «اصحاب رسانه» ببینند صحنه آرایی رسانه های بیگانه در همراهی و حمایت از دشمنان علیه ملت ایران چگونه است و رسانه های داخلی ما چه رسالت و وظایفی برعهده دارند؟

آنچه که در شرایط کنونی مشاهده می کنیم «نوعی انفعال، بی مسئولیتی، وادادگی و مرعوب شدن» غالب رسانه های کشور به خصوص فضای مجازی یله و رها در این جنگ روانی است. بی تردید دولت به عنوان میدان‌دار تحولات مهم کشور نمی تواند بی تفاوت باشد و بهتر است مسئولان دولتی خود وارد عمل شوند تا نیاز به ورود سایر قوا و نهادهای مسئول نباشد.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

کد خبر: 1006007

وب گردی

وب گردی