دانشمندان ربات رقصنده ساختند

محققان دانشگاه «استنفورد» توانستند رباتی با 4 پا بسازند که بدون نیاز به سخت افزارهای عجیب و غریب توانایی های بالایی چون پریدن و رقصیدن دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ساخت ربات‌هایی که مهارتی شبیه به سگ دارند، چیز جدیدی نیست ولی تماشای رباتی از این دست که توانایی‌اش بیش از کارهای معمولی و مقدماتی باشد، موفقیتی است که دانشجویان دانشگاه «استنفورد» به آن دست یافته‌اند.

گروهی از محققان دانشگاه استنفورد رباتی به نام «داگو» (Doggo) ساخته‌اند که چهار پا دارد و می‌تواند بدون نیاز به سخت‌افزارهای عجیب و غریب برقصد، بپرد، به عقب برگردد و یورتمه برود.

این ربات با لوازم در دسترس دانشجویان و با حداقل قیمت یعنی ۳ هزار دلار ساخته شده است. داگو از موتورهای خارجی با نیروی سنجش استفاده می‌کند که به طور مداوم سطح نیرو و گشتاور چرخشی برای هر حرکت را تعیین می‌کنند. اگر احیاناً ربات از موقعیت خارج شود، موتور برای مقابله با مشکل آماده می‌شود.

با این که این ربات کوچک است، ولی قوی‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. وزن ربات هم سبک بوده و می‌تواند تا ارتفاع ۱,۰۶۶۸ متری بپرد. گفتنی است، کنترل ربات مذکور به صورت دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006019

وب گردی

وب گردی