شتاب تولید داروهای پیشرفته با توسعه استارت‌آپ‌ها

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذیل کارگروه داروهای پیشرفته اقدام به توسعه و تولید این نوع داروها کرده است.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، کارگروه داروهای پیشرفته ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با هدف توسعه تولید داروهای پیشرفته مورد نیاز کشور با کمک متخصصان داخلی قصد دارد روند توسعه این داروها را در کشور سرعت بخشد.

یکی از راهکارهایی که در این کارگروه مدنظر قرار گرفته است، توسعه 5 استارت‌آپ در بستر شتاب‌دهنده باران در تهران و همچنین کشوری کردن شتاب‌دهنده‌ها برای توسعه 5 استارت‌آپ خارج از تهران است که این اتفاق در سال‌های آتی عملیاتی خواهد شد.

همچنین این کارگروه، با استخراج اطلاعات شرکت‌ها، مطالعه روند و چشم‌انداز توسعه داروها، تحلیل آینده بازار و ارائه اولویت بیماری‌ها در کشور به شتاب‌دهی تولید داروهای پیشرفته کمک خواهد کرد.

تقویت و حمایت ساختار شرکت‌های دانش بنیان دارویی با هدف صادرات محور کردن آنها از طریق حمایت‌های نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزاری و پرداخت مشوق‌های مالی در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر اهدافی است که برای این کارگروه تعیین شده است.

کد خبر: 1006043

وب گردی

وب گردی