ترویج فرهنگ معارف قرآنی موجب نشاط فردی و جامعه می شود

حجت الاسلام سعید اسمعلی پور گفت: ترویج فرهنگ معارف قرآنی و برگزاری محافل قرآنی موجب نشاط فردی و جامعه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز، حجت الاسلام اسمعلی پور شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) واحد تبریز گفت: از ویژگیهای قرآن ایجاد شادابی و نشاط در روان انسانهاست و این قابلیت عظیم به این دلیل است که معارف آن در میان اقوام و اعصار مختلف محبوس نشده و برای همه زمانها و همه انسانها نازل شده است.
وی با بیان اینکه تازگی معارف قرآن از دلایل مراجعه پیروان دیگر ادیان به آن است، افزود: اندیشمندانی که در مورد آیات قرآن مطالعه کرده¬اند بر این مطلب اذعان دارند که کلام قرآن هرچند در عصر پیامبر نازل شده، در قلب انسان عصر جدید هم نافذ و تاثیرگزار است و این نفوذ و تاثیرگذاری خاصیت کلام رحمان است. قول و کلام خدای تبارک و تعالی از هر چیزی و هر شخصی نافذتر و تاثیرگذارتر است.
مدیر کل فرهنگی واحد تبریز افزود: در حدیثی از امام رضا(ع) وارد شده که مردی از امام صادق(ع) سئوال کرد که چگونه است که بررسی و نشر مطالب قرآن جز بر تازگی و طراوتش نمی افزاید؟ ایشان در جواب فرمودند: زیرا خداوند آن را برای زمان و مردم خاصّی قرار نداده است. پس در هر زمانی قرآن جدید و تازه است و نزد هر قومی تا روز قیامت تازگی و شادابی دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امر مهم، رجوع و همنشینی با آیات قرآن است که اگر چنین فرهنگی در بین مردم وجود داشته باشد آنچه از قرآن بر قلوب صادر خواهد شد آرامش و شادابی خواهد بود و آنچه که موجب رنج و ناراحتی و عذاب است مهجوریت و دوری از قرآن است.
اسمعلی پور با اشاره به اینکه درمان رنجها و بیماریهای روحی و روانی در مراجعه به قرآن بیان شده است، ادامه داد: تأویل آیه «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمومنین» به مفهوم زندگی شفابخش آیات قرآن به بدترین امراض هلاک کننده روان است.
مدیرکل فرهنگی واحد تبریز در خاتمه گفت: غفلت از قرآن، این موهبت عظیم الهی و گرفتار شدن به گناه و ترویج رفتارهای خلاف عفّت که در ضایقه بعضی ها در حرکت است عامل هلاکت و پریشانی جامعه است. ترویج چنین روش زندگی درمان افسردگی و رنج که نیست بلکه این انحطاط ، جامعه را به بیماری و پریشانی گرفتار میکند.
محفل انس با قرآن کریم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با حضور قاریان ممتاز کشوری و دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در مسجد حضرت امیر المؤمنین برگزار و در پایان این مراسم معنوی شرکت کنندگان روزه خود را افطار کزدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006056

وب گردی

وب گردی