ساخت ماهواره جدید دانشگاه امیرکبیر سه سال زمان می‌برد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای ساخت ماهواره جدید دانشگاه امیرکبیر چیزی بالغ بر دو تا سه سال زمان خواهد برد.

احمد معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آخرین وضعیت ساخت ماهواره جدید دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: برای ساخت ماهواره در حال مذاکره با وزارت ارتباطات و قوه قضائیه هستیم و در این بین با برگزاری جلساتی چند پیشنهاد و سناریوهای مختلف ارائه شده که منتظر نظر وزیر ارتباطات هستیم.

وی در خصوص پیشنهادات ارائه شده در جلسه فوق گفت: در این جلسه مذاکراتی در خصوص ساخت ماهواره باهمکاری وزارت ارتباطات و دانشگاه مطرح شده است اما نظر وزارت ارتباطات بر این است که این ماهواره نسبت به ماهواره‌ قبلی ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله، زمان ساخت ماهواره است به طوری که برای پیشرفته‌تر شدن ماهواره قطعاً مدت زمان ساخت آن زمان می‌برد، ولی برای ساخت ماهواره جدید دانشگاه امیرکبیر حدود دو تا سه سال زمان خواهد برد.

معتمدی در ادامه در خصوص هزینه برآورد شده برای ساخت ماهواره اضافه کرد: برای ساخت ماهواره مسئله ریالی، دلاری مطرح است و نمی‌توان برآورد هزینه دقیقی مطرح کرد.

وی در خصوص اثرگذاری تحریم‌ها برای ساخت ماهواره دانشگاه امیرکبیر گفت: البته طبیعی است که تحریم‌ها مشکلاتی به‌وجود می‌آورد اما از نظر تهیه مواد اولیه مشکلی نداریم؛ برخی از وسایل اولیه که از قبل خریداری شده و دیگر تجهیزات ماهواره نیز که در داخل کشور ساخته می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآورشد: ما پیگیر این موضوع هستیم که هرچه سریعتر ساخت ماهواره جدید را آغاز کنیم ولی زمان دقیق بستگی به وزارت ارتباطات دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006057

وب گردی

وب گردی