افزایش 15 تا 20 درصدی شهریه مهدکودک‌‌ها در سال 98

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: پیش بینی می شود با توجه به نرخ تورم و افزایش دستمزدها شهریه مهدکودک‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز،حبیب‌الله مسعودی فرید گفت: در سال گذشته برای تعیین نرخ شهریه مهدهای کودک روال بر این بود طبق وضعیت سطح استان‌ها بررسی می‌کردیم و سپس در یک جمع سه‌جانبه با حضور نمایندگانی از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، مهدکودک‌ها و بهزیستی نرخ جدید را به تصویب می‌‌رساندیم.

وی افزود: اما امسال سازمان حمایت از مصرف‌کننده به ما اعلام کرد که بر اساس مدل ما هزینه تمام شده در مهدها را لحاظ کنند و بر اساس آن نرخ تعیین شود که بر اساس این مدل دیدیم هزینه شهریه مهدها 60 تا 70 درصد افزایش خواهد یافت.

فرید گفت: ما در جلسات سه‌جانبه‌گرایی که داشتیم بحث‌های تورم در جامعه و مشکلات و مباحث هر استان را بررسی می‌کردیم چرا که موضوعات هر استان متفاوت است اما امسال نماینده وزارت صمت هنوز نرخی را به ما اعلام نکرده و این در حالی است که در ماه سوم از سال جدید وارد شده‌ایم.

وی گفت: دولت از ابتدای فروردین حقوق کارمندان را افزایش داده، مهدها باید حقوق پرسنل خود را بدهند و اگر نرخ شهریه با تعلل تعیین شود بر کیفیت کار مهدها اثر سوء خواهد گذاشت.

با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ تورم در کشور و همچنین میزان حقوق تعیین شده در سال جدید پیشنهاد ما افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ شهریه مهدها در سال 98 است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در هر صورت با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ تورم در کشور و همچنین میزان حقوق تعیین شده در سال جدید پیشنهاد ما افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ شهریه مهدها در سال 98 است.

فرید گفت: ما مدل آموزش و پرورش را در بحث شهریه مدارس غیرانتفاعی قبول داریم در این مدل مدرسه به مدرسه نرخ تعیین می‌شود و هر مدرسه با توجه به کیفیت خدمات آموزشی خود نرخ متفاوتی می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه دریافت شهریه بالا در مهدهای بالای شهر تهران با این مدل شهریه بیشتری را خواهند گرفت، گفت: در شمال تهران تعداد مهدهای کودک بسیار زیاد نیست و این را هم باید در نظر بگیریم که مهدکودکی در آن منطقه از شهر با 400 متر بنا و خدماتی که ارائه می‌دهد با مهدکودکی در مناطق دیگر با 200 متر بنا باید متفاوت‌تر باشد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1006062

وب گردی

وب گردی