حفظ جزء 30 قرآن در دستور کار مدارس قرار می‌گیرد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم حفظ جزء 30 به عنوان برنامه محوری در دستور کار مدارس قرار گیرد.

علیرضا کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌های قرآنی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش، 3 برنامه قرآنی را به عنوان حوزه محوری خود در نظرگرفته است. یکی از این برنامه‌ها، مسابقات قرآن، عترت و نماز است، این برنامه به عنوان یک جریان اسلامی محسوب می‌شود که از مدارس آغاز شده و در کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سالانه شاهد برگزاری مسابقات کشوری قرآن هستیم. حفظ قرآن نیز در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مورد توجه است. نهضت ملی حفظ قرآن را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم حفظ جزء 30 به عنوان برنامه محوری در دستور کار مدارس قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمینه تقویت آموزش عمومی قرآن در سطح مدارس، از طریق کمیسیون آموزش عمومی در حال طراحی و آماده‌سازی بسته‌ای هستیم که در راستای ارتقای سطح آموزش عمومی قرآن در آموزش و پرورش و خارج از آن در نظرگرفته شده است.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های دیگری در حوزه تفسیر، ترجمه، جلسات قرآنی، تلاوت دارالقرآن‌ها در نظر گرفته است. امیدواریم بتوانیم مبحث قرآن،‌ عترت، نماز؛ نهضت ملی حفظ قرآن و تقویت آموزش عمومی قرآن در سطح مدارس را در کنار این برنامه‌ها به خوبی پیش ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006073

وب گردی

وب گردی