فضل الهی: دانشگاه آزاد قم، اولین مدرسه مهارتی فرش کشور را تاسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به وجود کارخانجات بسیار در جهت تولید فرش خصوصا فرش ابریشم که منحصرا متعلق به استان قم است و قابلیتی که این استان در زمینه صنعت فرش دارد، درصددیم تا یک مدرسه مهارتی در زمینه صنعت فرش راه‌اندازی کنیم.

سیف اله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اثرات هم‌جواری دانشگاه با صنعت و برنامه‌های این واحد دانشگاهی در جهت توسعه ارتباط با صنعت گفت: پل زدن میان صنعت و دانشگاه و ایجاد یک اعتماد دو طرفه گام مهمی در جهت رونق تولید و خودکفایی در کشور خواهد بود. اگر دانشگاه به صنعت برود می‌توانیم با بهره‌‌مندی از وجود متخصصان بومی در کشور، با بی‌‌نیازی از بیگانگان و تکیه بر سرمایه‌‌‌های ملی داخلی در جهت رونق صنایع مختلف کشور گام برداریم.

وی درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در جهت هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت افزود: با توجه به وجود کارخانجات بسیار در جهت تولید فرش خصوصا فرش ابریشم که منحصرا متعلق به استان قم است و قابلیتی که این استان در زمینه صنعت فرش دارد در دانشگاه آزاد قم، درصددیم تا یک مدرسه مهارتی در زمینه صنعت فرش راه‌اندازی کنیم. این مدرسه اولین مدرسه مهارتی تخصصی در صنعت فرش کشور محسوب می‌شود که از مهرماه آغاز به کار می‌‌کند.

فضل الهی یادآور شد: در حال حاضر، رشته فرش در دانشگاه آزاد قم وجود ندارد اما به توجه به ایجاد مدرسه مهارتی درصددیم تا ظرفیت لازم برای ایجاد این رشته در دانشگاه را ایجاد کنیم. برای ورود دانشگاه به صنعت فرش و راه‌اندازی مدرسه مهارتی رایزنی‌هایی را با صاحبان این هنر و کارخانجات مختلف آغاز کردیم. بدون شک ورود دانشگاه به این صنعت منجر به تحولات عظیمی در این حوزه خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در ادامه خاطر‌نشان کرد: با توجه به قابلیت‌‌های موجود در سطح استان و بدنه دانشگاه؛ درصددیم تا مدارس عالی مهارتی در رشته حقوق و حسابداری هم ایجاد کنیم. در حقیقت ایجاد این مدارس در دانشگاه آزاد، آغازی برای تبادل وسیع‌تر ارتباط دانشگاه با صنایع مختلف است که نوید دهنده آشتی دانشگاه با صنعت خواهد بود.

وی در پایان درباره توجه به فرهنگ و حوزه علوم انسانی در واحد قم تاکید کرد: واحد قم به عنوان قطب علوم‌انسانی کشور شناخته شده است و 11 کارگروه با توجه به نیازهای موجود در کشور و در قالب علوم‌انسانی با موضوعاتی چون روان‌شناسی، مدیریت و حقوق تشکیل شده است. با توجه به اینکه استان قم مهد تمدن شیعی و فرهنگی بوده و ظرفیت مناسبی برای فعالیت در این عرصه و توسعه علوم انسانی با نزدیکی دانشگاه و حوزه در جهت اسلامی‌سازی علوم انسانی در این دانشگاه آغاز شده این امر، سرآغازی برای توسعه علوم انسانی بوده که بدون شک، نقشی تعیین‌کننده در گسترش صنایع گوناگون دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006079

وب گردی

وب گردی