محورهای رویداد استارتاپی «طلوع برکت» اعلام شد/ از توسعه صنعت گردشگری مذهبی تا تولید اپلیکیشن های اسلامی

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) جزئیات محورهای رویداداستارتاپی طلوع برکت را تشریح کرد.

علی شهابی رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره( در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات و محورهای رویداد استارتاپی اسلامی- قرآنی «طلوع برکت» که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شده است اظهار کرد: رویداد استارتاپی طلوع برکت از جمله رویدادهایی است که دارای سابقه است؛ این رویداد در گذشته از سوی جهاد دانشگاهی برگزار شده بود و شاید برای خیلی از افراد آشنا باشد.

وی افزود: امروز موج رویدادهای استارتاپی کشور را فرا گرفته و در حال توسعه است؛ این موضوع از جمله مواردی است که اگر به طور کافی به آن توجه شود، قابلیت های بسیار زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

شهابی ادامه داد: در حوزه فعالیت های قرآنی و اسلامی با توجه به این که کشور ایران دارای ظرفیت های بسیار بالایی است، نسبت به دیگر کشورهای اسلامی فعالیت کمتری را دارد؛ به عنوان مثال در صنعت حلال و صنایع دیگر اسلامی اقدامات چندانی صورت نگرفته است و مخاطب های این کسب و کارهای اسلامی همیشه مسلمان نیستند.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد یادگار امام(ره) تصریح کرد: برخی از کشورهای اسلامی در حوزه گردشگری حلال اقدامات خوبی را انجام داده اند و لذا یکی از محورهای مهم استارتاپ طلوع برکت، رونق صنعت گردشگری و توریسم حلال است. در کشور ایران ظرفیت های گردشگری مذهبی فراوانی وجود دارد و لذا می توانیم موضوع گردشگری سلامت را برای مسافران مسلمان پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره اسباب بازی و بازی های رایانه اسلامی به عنوان دیگر محورهای استارتاپ طلوع برکت اذعان داشت: یکی از دغدغه های فرهنگی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده، موضوعات مرتبط با کودکان است؛ در برخی از کشورهای غربی بر روی صنایع اسباب بازی و موضوعات مرتبط با کودکان اقداماتی انجام شده است تا افکار کودکان را در آینده، به شیوه ای که خودشان می خواهند مدیریت کنند.

شهابی اضافه کرد: این موضوع در کشور ایران با توجه زمینه های فرهنگی و مذهبی که دارد مسئله ای مضر محسوب می شود؛ متاسفانه بسیاری از کارتون ها و اسباب بازی های غربی به راحتی در اختیار کودکان ما قرار دارد. در استارتاپ طلوع برکت سعی کرده ایم تا حد زیادی الگوهای غربی در ساخت اسباب بازی یا بازی های رایانه ای را تغییر دهیم تا علاوه بر علاقه مند کردن کودکان به فرهنگ اسلامی، آسیب های موجود در این حوزه به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد یادگار امام (ره) موضوع سلامت و محصولات حلال را از دیگر محورهای این رویداد استارتاپی دانست و خاطرنشان کرد: تمامی محصولاتی که در کشور عرضه می شود حلال است؛ اما در بسیاری از آن ها از سیستم اعتبار سنجی مشخصی مانند درج لوگوی حلال بر روی محصولات، استفاده نشده است. متاسفانه هنوز نتوانسته ایم بازار کشورهای اسلامی را در اختیار بگیریم و در این استارتاپ سعی کرده ایم بررسی های لازم را بر این موضوع نیز انجام دهیم.

وی گفت: در حوزه سلامت نیز طب سنتی و اسلامی را مورد توجه قرار خواهیم داد؛ در طب اسلامی می توانیم نوآوری های زیادی از جمله طراحی اپلیکیشنی داشته باشیم که در این حوزه خدمات دهی کند.

شهابی بیان کرد: مد و لباس اسلامی نیز از دیگر محورهای استارتاپ طلوع برکت محسوب می شود؛ مد و لباس اسلامی امروز یکی از نیازهای اساسی کشور ماست و لذا باید دقت کنیم که در این حوزه، به روزآوری صورت بگیرد و فضا جوری مهیا شود جامعه از مدهای غربی به طور کامل خارج شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد یادگارامام(ره) با اشاره به معماری و دکوراسیون داخلی اسلامی به عنوان یکی دیگر از محورهای استارتاپ طلوع برکت گفت: در این راستا می توان از شیوه های اسلامی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

وی همچنین از تولید محتوای چند رسانه ای، ساخت اپلیکیشن، سینتک اسلامی به عنوان دیگر محورهای این استارتاپ نام برد.

گفتنی است، رویداد استارتاپی اسلامی- قرآنی «طلوع برکت» از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری 1 تا 3 خرداد ماه در بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم واقع در مصلی امام خمینی(ره)برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006098

وب گردی

وب گردی