نمایش تجملات آقازاده‌ها نمکی بر روی زخم ملت است/ بررسی جدی نظام پارلمانی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: نمایش تجملات آقازاده‌ها در فضای حقیقی و مجازی، نمکی بر روی زخم ملت قهرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هر ساله و در ایام ماه مبارک رمضان جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند و در این دیدارها، تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از جامعه دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل مختلف کشور در محضر رهبر فرزانه انقلاب می‌پردازند.

امسال نیز مراسم ضیافت افطار و سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی چهارشنبه اول خردادماه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمدامین مهدی‌پور دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این دیدار به نمایندگی از دانشجویان انقلابی سخنانی مطرح کرد.

وی ابتدای سخنان خود را با سخن شهید بهشتی که عنوان می‌کند «اسلام از روز اول یک انقلاب بود و باید همچنان به عنوان یک آیین انقلابی تا ابد باقی بماند» آغاز کرده و ادامه داد: امروز دهه پنجم انقلاب اسلامی را در شرایطی شروع می‌کنیم، که دشمنان اسلام و ملت ایران بیش از هر زمانی از ابهت و عظمت انقلاب اسلامی واهمه دارند؛ افرادی که روزی در تلاش بودند تا با حمله نظامی و جنگ نرم و تحریم اقتصادی، ایران اسلامی را زمین‌گیر کنند، امروز یا مرده‌اند یا نفس‌های آخرشان را می‌کشند.

وی با بیان اینکه در میان این کارزار یک ملت انقلابی همواره حرف آخر خود را همان اول می‌زند؛ گفت: آقایان غرب‌زده ما را از آن طرف مرزها نترسانید که در آنجا خبری نیست، بلکه از دید ما تهدید اصلی عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی است. دشمن هرچقدر برما بتازد ما قوی‌تر خواهیم شد و آخر این کارزار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.» لذا امروز چند مسئله‌ای در باب اقتصاد، ساختارهای سیاسی کشور، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خدمت حضرتعالی عرض خواهم نمود.

مهدی‌پور دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز درخصوص مسائل اقتصادی مطالبی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ما با روند اقتصادی موجود، در معرض آسیب‌های جدی قرار دارد، برای اینکه در این بعدش هنوز اسلامی نشده است. متاسفانه باتوجه به روندهای کلی کشور، تاثیر نرخ ارز به حدی زیاد است که موجب بزرگترین هرج و مرج اقتصادی تاریخ کشور شده است؛ این که در یک دهه، میزان سقوط ارزش پول ملی ایران بیشترین میزان در جهان (پس از سوریه) باشد، اصلا متعارف و منطقی نیست. البته در شرایطی که دولت منفعل و بازار عنان گسیخته است و وزارتخانه‌های متولی کار و صنعت و اقتصاد توسط گروه‌های رانتی اشغال شده‌اند، وضعیت نباید بهتر از این باشد.

نمایش تجملات آقازاده‌ها نمکی بر روی زخم ملت است

وی ادامه داد: از آنجا که دولت و نهادهای وابسته به آن، بزرگترین عرضه و تقاضاکننده ارز هستند و این دولت بیشترین اختیارات را نسبت به دولت‌های سابق داشته است. در صورتی که تدبیر درستی اندیشده شود، افزایش ارزش پول ملی هدفی دور از دسترس نخواهد بود. آقا جان، در چنین شرایط اقتصادی که قشر محروم و مستضعف، با مشکلات معیشتی متعدد مواجه است، نمایش تجملات آقازاده‌ها در فضای حقیقی و مجازی، نمکی است بر روی زخم ملت قهرمان ما، در این راستا از حضرتعالی تقاضا داریم تا دستور فرمایید، دستگاه‌های مسئول با سرعت و دقت هرچه تمام‌تر نسبت به تدوین و اجرای آیین نامه قانون رسیدگی بر اموال مسئولین اقدام نمایند.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در خصوص اصلاح ساختارهای سیاسی کشور گفت: در باب مردم‌سالاری دینی، یک حکومت اسلامی می‌بایست ساختار دقیق تربیت نیروها و مدیران آینده خود را برای مردم و نخبگان مشخص نماید، تا در مقابل، توده‌های مردم نیز نقش خود را در تحقق دولت اسلامی دانسته و به آن عمل کنند. اما اگر در جامعه اسلامی، این ساختار مشخص نباشد، مسلما در آن جامعه باندهای قدرت و ثروت به‌وجود می‌آیند که خطرشان برای حکومت اسلامی، چندین برابر بیشتر است، در آن زمان کم کم افراد جای ارزش‌ها را می‌گیرند.

مهدی‌پور عنوان کرد: در چنین سیستم نیمه پارلمانی نیمه ریاستی ناقص، گروه‌های سیاسی صرفاً کارکرد انتخاباتی داشته و هیچ یک پاسخگوی وضعیت کشورنیستند، همین خود باعث می‌شود که مردم در مواقعی هم که گلایه به حقی داشته باشند، مشکلات را به پای حاکمیت بنویسند و خروجی چنین سیستمی آقازاده‌پروری خواهد بود. پیشنهاد ما بررسی جدی و دوباره نظام پارلمانی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه و بازنگری قانون اساسی بر همین محور می‌باشد؛ امید است که این اصلاح ساختاری، راه را برای پیشرفت کشور و پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در آینده آن هموارتر سازد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم اظهار کرد: برداشت ما این است که حضرتعالی گام دوم را خطاب به همه امت اسلامی بیان نمودید، اما متاسفانه افرادی معدود و حلقه‌هایی خاص، به گام دوم خیانت و آن را تعبیر به جوانگرایی صرف که منظور خودشان بودند نموده و اینگونه خواستند سهم خود را از قدرت بگیرند. اما آقایان از نظر ما جوان حزب اللهی قدرت طلب نیست و گام دوم، گام تاریخی تمامی ملت ایران است. گام دوم، گام آن زن و مرد و دانشجو و کارگری است که برای پیشرفت کشورش تلاش می‌کند و گام آن مدیری است که اگر شهر را آب برد، در حوزه مسئولیت خود مشغول به خدمت باشد نه در خارج از کشور مشغول به خوش گذارنی و عشرت.

تبعیض و تفاوت بین آموزش و پرورش

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: در جامعه اسلامی ما قرار بود آموزش و پرورش و آموزش عالی مکمل هم باشند اما پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، تبعیض و تفاوت‌های میان این دو چه بسیار زیاد است. قاطعانه می‌گویم اصلاح آموزش و پرورش جز از مسیر دانشگاه فرهنگیان میسر نمی‌گردد، اما دست های پشت پرده خواهان زمین زدن این دانشگاه هستند.

وی عنوان کرد: آن‌هایی که روزی در سفارت‌خانه‌هایشان به عدالت‌خواهان ما نذری می‌دادند امروز خوب می‌دانند که برای منحرف کردن مسیر آینده انقلاب می‌بایست آموزش و پرورش و تربیت معلم را هدف گرفته و آن را به محیطی رخوت انگیز بدل کرده و معلم ایرانی را تو سری خور بار آورده و او را درگیر مشکلات معیشتی کنند.

مهدی‌پور گفت: آن‌ها خوب می‌دانند که امروز باید از طرح خرید خدمات آموزشی حمایت کنند و برای دانش‌آموزان ما، مدرسه‌های به اصطلاح مجهز بسازند و آن وقت مدیران جنتلمن را در راس این مدارس گمارده و سند 2030 را در خفا اجرا کنند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه‌های کشور

این روزها خبرهای ناخوشایندی از شورای عالی انقلاب فرهنگی به گوش می‌رسد، خبرهایی که حاکی از آن است که افرادی می‌خواهند با به حداقل رساندن اعضاء شورا و برگزار نشدن جلسات آن، سیاست‌گذاری فرهنگی را از این شورا بگیرند.

لذا از حضرتعالی استدعا داریم نسبت به این مسئله ورود کرده و مانع از نابودی عالی‌ترین شورای سیاست‌گذاری فرهنگی کشور شوید.

آقاجان در دانشگاه‌ها هم، دانشجویان مؤمن و انقلابی امروز ضرورت‌ها را بیش از هر زمانی درک نموده‌اند و برای حفظ سنگر انقلاب در دانشگاه‌ها لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند. اما نکته جالب اینجاست که در این وانفسای جنگ نرم، وزارت علوم و دانشگاه‌ها، روز به روز فشارها را بر مجموعه‌های دانشجویی انقلابی بیشتر می‌کنند، گویا آقایان سمپاد فتنه گران هستند.

فتنه‌گرانی که قرار بود جایگاهی در دانشگاه نداشته باشند، وقاهت را به سر حدی رساندند که دوباره از اتحادیه ما به دادگاه قضائی شکایت کرده و به خیالشان می‌خواهند همین دفتری را هم که برای فعالیت، شما به ما داده بودید را از ما گرفته و آواره‌مان کنند.

ولی رهبرا، اف بر ما که با فشار اینان و بعضی رفقای فتنه گرشان بخواهیم از آرمان‌هایمان کوتاه آمده و جبهه انقلاب را تنها بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006123

وب گردی

وب گردی