ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی از رئیس‌جمهور گرفته شود/ نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد

نماینده بسیج دانشجویی گفت: به دلیل مشغله رؤسای دولت‌‌ها به امر مدیریت اجرایی که به کاهش کمی و کیفی جلسات دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی منجر شده، تفکیک ریاست این دو شورای عالی از جایگاه ریاست جمهوری یک اقدام موثر در جهت تحقق اهداف عالیه این شوراها است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هر ساله و در ایام ماه مبارک رمضان جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند و در این دیدارها، تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از جامعه دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل مختلف کشور در محضر رهبر فرزانه انقلاب می‌پردازند.

امسال نیز مراسم ضیافت افطار و سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی چهارشنبه اول خردادماه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

علیرضا شریفی به نمایندگی از بسیج دانشجویی در این دیدار سخنانی را مطرح کرد.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: امروز که در پنجمین دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی به مدد حضرت ولی عصر(عج) و هدایت حکیمانه امام(ره) و رهبری مدبرانه حضرتعالی گام اول انقلاب که ترجمان جامع «ما می‌توانیم» بود، محقق شد، لیکن وجود مواردی اعم از نفوذ خوی اشرافیت و کاخ نشینی، نبود شفافیت و پاسخگویی در عملکرد‌ها، مرعوبیت و عدم مرزبندی برخی از مسئولان در برابر دشمن، در برهه‌هایی از این زمان چهل ساله باعث تلخی کام مردم عزیز ایران اسلامی شد.

شریفی در ادامه خاطر نشان کرد: اعتقاد ما این است که در طول این سال‌ها اگر قصوری دیده شد، به علت دوری و فاصله گرفتن کارگزاران نظام از آرمان‌های انقلاب بود و هر کجا که شاهد رشد، پیشرفت و اعتلای نظام و مردم بوده ایم، آن زمانی بوده است که مسئولین کشور با روحیه جهادی و انقلابی عامل به ارزش ها، اصول، آرمان‌ها و منویات امام و رهبری عزیز بودند. حال در ابتدای گام دوم انقلاب به عنوان افسران جوان جنگ نرم برآن شدیم نکاتی را با امام و ولی زمانمان در میان گذاریم تا ضمن بهره مندی از رهنمود‌های حکیمانه و هدایتگرانه شما، بتوانیم نقش و جایگاه خود را در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی بیش از پیش فهم کنیم.

نماینده بسیج دانشجویی تاکید کرد: در گام اول انقلاب که گام طراحی و ایجاد بستر‌های حکمرانی اسلامی بود، دانشگاه و دانشجو، به عنوان مبدا و محور تحولات در جامعه به ایفای نقش پرداختند. اکنون و در گام دوم و با توجه به پر رنگ بودن جایگاه نسل جوان در این مرحله، فرزندان بسیجی شما در دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان مروجان حقیقت «نظام انقلابی» همت بر آن داشته و دارند که با نگاهی تحولی و رویکردی مساله محور، مبتنی بر آرمان‌ها و واقعیت ها، نیاز‌های روز جامعه را از دریچه نگاه مردم دنبال و مطالبه کنند؛ از همین رو فرزندانتان، آمادگی کامل خود را جهت نظریه پردازی، طراحی الگو‌های ایجابی و تربیت نیرو‌های ملتزم در مسیر جوان سازی و مردمی سازی حکمرانی اعلام می‌دارند.

آرایش جنگی متناسبی از دولت مردان و نمایندگان دیده نمی‌شود

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، تبیین و به کارگیری نظریه مقاومت در حوزه اقتصاد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. اما امروز و در این جنگ اقتصادی آرایش جنگی متناسب از دولت مردان دیده نمی‌شود، چرا که عدم توانمندی در کنترل بازار، وجود احتکار، فعالیت شبکه خزنده اخلال گران اقتصادی و گرانی‌های افسار گسیخته موجب شده معیشت مردم به گروگان ناکارآمدی مسئولین درآید. در شرایطی که با برخی اقدامات مشخص مانند رشد صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات غیر نفتی، اتکای بودجه داخلی به مالیات و انجام طرح‌های معطل مانده نظیر مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر مسکن خالی، مالیات برخی اقشار نظیر پزشکان و وکلا و یا با برقراری سامانه‌های مولد شفافیت، می‌توان با بسیاری از ناکارآمدی‌ها و سرچشمه‌های فساد مبارزه کرد. البته در این کشاکش صدایی از بهارستان به گوش نمی‌رسد. به نظر می‌آید نمایندگان نیز در حال گرفتن آرایش جنگی اند؛ اما خدا می‌داند انتخاباتی یا اقتصادی؟!

وی اشاره کرد: از طرفی نقش قوه قضاییه به عنوان نظام قضایی که باید انقلابی باشد، در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی بسیار برجسته است. قوه عدلیه به عنوان نماد کارآمدی نظام اسلامی در برقراری عدالت و احقاق حقوق عامه در کنار برخورد قاطع با اهمال کاران و زالو صفتان اقتصادی بیشتر از قبل باید به مقوله ایجادِ ساز و کار‌های پیشگیری از جرائم و مفاسد کلان بپردازد. اینکه قوه محترم، دادگاه‌های علنی برپا دارد و با مجرمین با شدت برخورد کند خوب است، اما آنچه بهتر است حضور فعال دستگاه قضا در عرصه ایجاد نرم افزار‌های قدرتمند نظارت و پیشگیری است که بسیاری از مفاسد اقتصادی و اداری فعلی میتوانند قبل از اینکه در رسانه‌ها و دادگاه‌ها آینه دق شوند و در مقابل چشمان مردم قرار بگیرند، پشت سدی از ساز و کار‌های دقیق بمانند و اساسا مبادی فساد زایی وجود نداشته باشد که محل سواستفاده فرصت طلبان شود.

نماینده بسیج دانشجویی تصریح کرد: امروز با نگاه کلان نسبت به معضلات نظام در می‌یابیم عمده آن‌ها ناشی از عدم انطباق قوانین و مصوبات با سیاست‌های کلی نظام است. نمونه‌های مختلفی نظیر قانون مدیریت خدمات کشوری، CFT و پالرمو نشان از عدم تطبیق قوانین مصوب مجلس با سیاست‌های کلی نظام دارد. با تدبیر حضرتعالی هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت برای رفع این معضل شکل گرفت، اما بعضی کج‌اندیشان درتلاشند این هیأت عالی را غیرقانونی و صرفا مشورتی جلوه دهند، درحالیکه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام جزئی از اختیارات مصرح رهبری در اصل ۱۱۰ قانون اساسی است که به این هیأت تفویض شده است. از این رو از حضرتعالی درخواست می‌کنیم با عنایت به اختیارات قانونیتان در قانون اساسی، در صورت صلاحدید به عنوان فصل الخطاب به این مسئله بپردازید تا یکبار برای همیشه، تکلیف همگان در این زمینه روشن شود.

ریاست شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی از ریاست جمهوری گرفته شود

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی غرب به نظر می‌رسد بخشی از ناکارآمدی‌ها و عقب‌ماندگی‌های موجود، ناشی از ضعف ساختار اداره دو شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی است. چنانچه تفکیک ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از جایگاه ریاست جمهوری سبب کارآمدی و ارتقاء جایگاه مجمع تشخیص شد، حال این پیشنهاد قابل‌بررسی است که به دلیل مشغله رؤسای دولت‌ها به امر مدیریت اجرایی که به کاهش کمی و کیفی جلسات این دو شورا انجامیده و هم‌چنین نیاز به سیاست‌گذاری یکپارچه و غیر جناحی نظام در مسائل فرهنگی و جنگ رسانه‌ای، تفکیک ریاست این دو شورای عالی از جایگاه ریاست جمهوری و انتصاب رؤسای مستقل از رؤسای قوا می‌تواند یک اقدام مؤثر برای نزدیک شدن خروجی سیاست‌گذاری این دو شورا به اهداف عالیه آن‌ها گردد؛ البته حضور مستمر رؤسای قوا و مسئولین اجرایی و تقنینی برای ضمانت هماهنگی اجرایی امور قطعاً مورد تأکید است.

نماینده بسیج دانشجویی تصریح کرد: موارد فوق به این سؤال مشخص منتهی می‌شود که چه میزان از مشکلات و مسائل کشور ناظر بر کارگزاران و مسئولین است و چه مقدار منتهی به ناکارآمدی برخی سازوکارها و ساختار‌ها؟! خوشحال می‌شویم که بدانیم در نگاه معظم له اشکالات امروز کشور و خاصتاً نظام سیاسی، اداری و اقتصادی را ناظر بر کارگزار می‌دانید و یا ساختار؟!

جمهوری اسلامی به سمت فتح و نصرت درحرکت است

این فعال دانشجویی تأکید کرد: معتقدیم که جمهوری اسلامی به سمت فتح و نصرت درحرکت است، چراکه وعده الهی این است «ان تنصرالله ینصرکم». اما این روز‌ها صدا‌هایی به گوش می‌رسد، از جانب کسانی که مرعوبیت شأن در مقابل کدخدا بر همگان مبرهن است؛ حال چه زمان گفتن از مذاکره است؟! نمی‌شنوید صدای چکاچک شمشیر دشمن را؟! امروز در میان دو گزاره جنگ و مذاکره ما میراث دار شهدای عزیزی همچون شهید نادر مهدوی‌ها که فاتح جنگ اراده‌ها درنبرد تمدنی بودند، هستیم.

شریفی با تکرار این جمله مقام معظم رهبری که نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد، اعلام کرد: از چه لرزه بر اندام‌هایتان افتاده است؟! هرچند که اگر جنگ هم شود، شما در ویلا‌های ۱۰۰۰ متری‌تان در فلان نقطه شهر آرام بخوابید که فرزندان امام روح‌الله بیدارند؛ حاشا و کلاً که جوانان انقلابی بگذارند به خاک این کشور بی‌حرمتی شود؛ ما امتحان خود را دیروز در ۸ سال دفاع مقدس و امروز در مقابله با داعش و در دفاع از حرم آل الله پس داده‌ایم؛ و این نکته از امام عظیم الشان و راحلمان همیشه در یادمان خواهد ماند؛ که اگر بندبند استخوان‌هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده‌زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006133

وب گردی

وب گردی