حراست دانشگاه باید متین، مطالبه گر وپیشرو باشد

مشاور ریاست و رییس مرکزحراست دانشگاه آزاد اسلامی درجلسه تکریم و معارفه مدیر حراست واحد قم گفت:حراست دانشگاه بایدمتین، مطالبه گر، عمیق نگر و پیشرو باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از قم، سید مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد در جلسه تکریم و معارفه مدیر حراست واحد قم اظهار کرد: شهر قم شهر منتسب به حضرت فاطمه معصومه (س) است، وجود ایشان نعمت و برکت بزرگی است و یکی از عنایات و برکات ایشان وجود حوزه علمیه قم و خود حضرت امام (ره)که یکی از مفاخر حوزه علمیه بودند که این انقلاب نورانی را پایه گذاری کردند.

مشاور ریاست و رئیس مرکزحراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین اجتماعات علمی و پژوهشی کشور و دنیا محسوب می شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، اجتماعی ترین نهاد کشور محسوب می شود، دانشگاه آزاد اسلامی متاع گران بهایی در کشور است و این مسولیت ما را بسیار سنگین تر کرده است.

موسوی گفت: با تصمیم حکیمانه ای که رهبر فرزانه انقلاب با حکمی که به دکتر ولایتی دادند، یک مسیر جدیدی در دانشگاه ایجاد شد که دانشگاه در مسیر تراز انقلاب قرار بگیرد، دانشگاه در مسیر خود در ریل بسیار خوبی قرار گرفته و اتفاقات خوبی در حال شکل گیری است.

وی افزود: برای این سرمایه بی نظیر با افق های جدیدی که ترسیم شده، در حوزه جهادی و انقلابی یک اتفاق بینظیر رخ داده است.

مشاور ریاست و رییس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر طهرانچی از دانشمندان برجسته و تربیت شده سالهای پس از انقلاب هستند و در حال مهندسی و معماری شرایط جدید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: درحوزه پایان نامه و شرکت های دانش بنیان و نوآوری و فن آوری و ارتباط با نخبگان و استفاده از ظرفیت های دانشگاه و برجستگی که به علوم انسانی داده اندبسیار ارزشمند است و روحیه جوان گرایی در دانشگاه نویدهای خیلی خوبی را به دانشگاهیان می دهد.

موسوی افزود: اتفاقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل گیری است که اگر به سر انجام برسد باعث جهش علمی در کشور و در جهان اسلام می شود و حفظ این سرمایه خیلی مهم است.

وی گفت: باید دانشگاه در ابعاد علمی پژوهشی و اسلامی توامان رشد کند و در مسیر نورانی امام و شهدا قرا بگیرد.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از رکن های دانشگاه که باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و مجموعه حراست و مجموعه های نظارتی هستند.

موسوی گفت: هدف ما این است که حراست باید نگاه واقع بینانه داشته باشد و با تعاملی که با بدنه دانشگاه دارد بتواند رسالت خود را انجام بدهد

وی بیان کرد: ما در شرایط جدید یه دنبال این هستیم تمام ظرفیت های دانشگاه را احصا کنیم و با برنامه ریزی و تعاملی که برقرار می شود این سرمایه کاملا صیانت شود.

موسوی با تاکید بر اینکه بدنه هیات علمی در محیط دانشگاه بسیار مهم است گفت: یکی از مباحث اصلی ما بحث صیانت علمی است که ما به دنبال پوشش صیانتی آن هستیم.

وی با اشاره به نقش حراست مبنی بر اینکه حراست باید بعد نظارتی و صیانتی خود را ایفا کند گفت: در ساختار جدید حراست بایک نگاه جدید، صیانت از دانشگاه را مد نظر است و با این رویکرد در صدد هستیم که با سرمایه های فکری و حراستی آمادگی لازم، در مسیر تحول دانشگاه بصورت راهبردی وارد شویم.

موسوی گفت: حراست باید حراستی باشد متین، اخلاق مدار، عمیق نگر تا بتواند رسالت خود را انجام دهد و هدف گذاری ما در حراست دانشجویان و اساتید و تشکل های دانشجویی است و اجازه نخواهیم داد محیط دانشگاه از استاد نماها آسیب ببیند.

وی افزود: دانشجویان سرمایه های مردم عزیزمان و کشور هستند که به امانت به دانشگاه سپرده شده اند و نباید این سرمایه ها دچار خدشه شوند و همه مسئولین و نهاد ها در دانشگاه باید در محیط دانشگاه نقش خود را به درستی و کامل ایفا کنند و نظارت های لازم را بر همه امور داشته باشند و در این راستا ما به دنبال حراستی مطالبه گر و بازیگردان در صحنه هستیم.

موسوی گفت: امیدواریم فضای سالم اسلامی درکشور و در دانشگاهها داشته باشیم و همه دانشگاهیان دردانشگاه نقش حراستی خود را ایفا کنند.

وی گفت : باید همه نهادها در دانشگاه دست در دست هم بدهند تا یک حرکت جهادی و انقلابی در دانشگاه شکل بگیرد لذا همه ما باید حساس باشیم و نباید نسبت به مسائل دانشگاه بی تفاوت باشیم.

موسوی گفت: مجموعه حراست با شرایط فعلی، درصدد انجام اقدامات موثر پیشگیرانه است و در شرایط کنونی به دنبال یک حراست هوشمند در تراز انقلاب اسلامی و در شان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد: دنبال حراستی هستیم که شان محیط دانشگاه را درک کند و با کمک همه دانشگاهیان محیطی پاک و منزه و کاملا سالم داشته باشیم.

در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم از سید مرتضی موسوی مدیر سابق حراست این واحد دانشگاهی تقدیر و در حکمی شاپور حسینی نیا به عنوان مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان قم معرفی شد.

کد خبر: 1006138

وب گردی

وب گردی