تاجرترین افراد شهدای مدافع حرم بودند که با خدا معامله کردند

مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزای ایسکانیوز از همدان، سمیرا حمیدی نامدار همسر شهید مدافع حرم محسن فانوسی در این مراسم که با حضور کارکنان و استادان و دانشجویان در سالن شهید عباسپور دانشکده هنر و معماری واحد همدان برگزار شد گفت: واسطه آشنایی من و همسرم، شهید مهدی رضایی رستگار (از شهدای سال 1385 در منطقه پاوه و عضو گروه تفحص شهدا) بود، بود و در جلسه اولخواستگاری شهید فانوسی تأکید داشت که من کسی را به‌عنوان شریک زندگی می‌خواهم که به دین و اعتقاداتم کمک کند و خود نیز به دیانت او کمک کنم.

وی افزود: شهید فانوسی در جلسه اول سخن از جانباز و شهید شدن به میان آورد و هیچ صحبتی از مادیات نشد و اگر در آن ایام از آینده زندگی و شهادت وی مطلع بودم، بازهم باکمال اطمینان حاضر به زندگی مشترک با وی بودم.

حمیدی نامدار با اشاره به‌ویژگی بارز این شهید والامقام افزود: دردست نوشته‌های شهید فانوسی آمده است که در هر مقام و منصبی که هستی بنده باش و بندگی کن و این خلاصه‌ای از رفتار مخلصانه و فروتنی وی بود؛ احترام به پدر و مادر، برخورد مناسب با همکاران و اعتقاد راسخ به اینکه خدا در همه حال ناظر بر اعمال آدمی است،شیوه‌ای مهندسی‌شده بود که شهید در خلوت و جلوت به آن پایبند بود و درنهایت نیز مقام والای شهادت را برای او به ارمغان آورد.

وی بیان کرد: در مدت 12 سال زندگی مشترکی که با شهید داشتم بسیاری از اوقات در مأموریت بود و شاید به‌طور کل بیش از سه سال در کنار یکدیگر نبودیم، اما خیر و برکتی که از فعالیت‌های او نصیب زندگی ما می‌شد کم‌نظیر بود و سبب می‌شد که به‌عنوان شریک زندگی او در این خیروبرکت سهیم شوم

وی ابراز داشت: آخرین مأموریت او به سوریه را حتی مادرش هم نمی‌دانست و فقط من می‌دانستم و رازداری همسران شهدا از مسائل پراهمیت است.

حمیدی نامدار ادامه داد: مهریه من حج بود و شهید به من می‌گفت: شاید توانایی نداشته باشم که تو را به زیارت‌خانه خدا ببرم، اما از خداخواسته‌ام که هرسال به مشهد بیاورمت و پیش از آخرین مأموریت او که با شهادتش همراه بود، به فاصله‌ی کمی از سفر قبلی مجدداًمرا به مشهد آورد و در آنجا بود که سخن از مأموریت سوریه و دفاع از حریم حضرت زهرا (س) و حضرت رقیه (س) به میان آورد.

همسر شهید فانوسی افزود: وقتی خطاب به او گفتم که شما مأموریتهای زیادی رفته‌ای و کمی هم در کنار بچه‌ها باش، شهید با تاکید تمام به من گفت که هر دو فرزند من فدای سر بسیاری از بچه‌هایی که در سوریه و در جوار حرم حضرت زهرا و رقیه در معرض تهدید قرار دارند و این نشان از استقامت و ایمان شهید در مسیر رستگاری دارد.

حمیدی در پایان تأکید کرد: تاجرترین افراد شهدای مدافع حرم بودند و گاهی ما ارزش خودمان را با درهم و دینار می‌سنجیم، ولی شهدای مدافع حرم باخدا معامله کردند و همه هستی خود را در این راه ریختند و این بالاترین تجارت‌هاست.

این مراسم با ذکر مولودی‌خوانی در مدح امام حسن مجتبی (ع) ادامه یافت و در پایان، شرکت‌کنندگان با حضور در مزار شهدای گمنام واحد همدان به قرائت فاتحه و تجدید میثاق با آرمان‌هایارزشمند شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی پرداختند.

کد خبر: 1006155

وب گردی

وب گردی