خودکفایی ایران در تولید سرنگ اینفلیتور

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه تولید سرنگ اینفلیتور، باعث برطرف شدن نیاز داخلی به این سرنگ به طور کامل می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری و قرارداد سرمایه‌گذاری بین صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت دانش‌بنیان فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت در زمینه تولید سرنگ اینفلیتور، توسط رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران به امضا رسید.

رقم سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، در این زمینه به ۲ میلیارد تومان می‌رسد که بالاترین حجم سرمایه گذاری یکپارچه بر روی یک شرکت خطرپذیر (استارتاپی) در کشور است.

سرنگ اینفلیتور، از تجهیزات یک بار مصرف حوزه قلب و عروق است که کاربرد آن باد کردن بالن در عمل آنژیوپلاستی و استنت گذاری (فنر گذاری) در درمان انسداد عروق کرنری بیماران قلبی است. سرنگ اینفلیتور مشمول تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بوده و لذا واردات آن به کشور با چالش همراه است. از این محصول سالانه در کشور حدود ۳۰۰ هزار عدد مصرف می‌شود و در حال حاضر محصولی کاملاً وارداتی است که با احتساب میانگین قیمت ۱۵ یورو برای هر سرنگ، سالانه معادل ۴میلیون و ۵۰۰ هزار یورو ارز برای خرید این سرنگ از کشور خارج می‌شود؛ ضمن آنکه به دلیل کیفیت بالای این محصول، قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی در بازار بین‌المللی وجود دارد.

با توجه به سرمایه گذاری قابل توجه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در شرکت فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت، پیش‌بینی می‌شود نیاز کشور به این سرنگ با استفاده از توان داخلی به طور کامل برطرف شود.

شرکت دانش‌بنیان فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت به همت جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران و با هدف بی نیازی کشور به واردات تجهیزات پزشکی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006164

وب گردی

وب گردی