۴۲ ورزشکار ایرانی  در یونیورسیاد ایتالیا حاضر می‌شوند

کاروان ورزشی دانشجویان ایران قرار است با ۴۲ ورزشکار در چهار رشته، راهی یونیورسیاد تابستانی ایتالیا شود.

به گزارش گروه دانشگاه از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، تعداد نفرات کشور‌ها و تیم‌های اعزامی به سی امین دوره رقابت‌های دانشجویان جهان (یونیورسیاد) رفته رفته در حال پدیدار شدن است.

در میان حدود ۹ هزار و ۳۰۰ ورزشکار و هیات اعزامی از ۱۲۸ کشور جهان به این رقابت ها، میزبان بیشترین نماینده را داشته باشد؛ ایتالیا به عنوان میزبان سی امین دوره یونیورسیاد با ۴۳۷ نماینده شامل ورزشکاران، مربیان و مقامات همراه در این دوره حاضر خواهد شد.

در رتبه بعدی بیشترین نماینده با ۳۷۱ نفر در اختیار آمریکا است و روسیه با کمترین اختلاف نفری، با ۳۵۷ نماینده در جایگاه سوم قرار داد.

در میان کشور‌های اروپایی حاضر در این رقابت ها، صرف نظر از ایتالیای میزبان و روسیه، بزرگ‌ترین کاروان اعزامی با ۲۵۸ نماینده از فرانسه وارد ناپل خواهد شد و پشت سر آن‌ها اوکراین و آلمان به ترتیب با ۲۳۳ و ۱۹۸ نماینده شلوغ‌ترین کاروان‌های اروپایی هستند.

با این حال، با توجه به ضرب الاجل معین شده برای معرفی نفرات اعزامی (۲ ژوئن ۲۰۱۹ - ۱۲ خرداد) بی شک این آمار کم و زیاد دستخوش تغییر خواهد شد، اما از همین حالا مشخص است که ژاپن و چین مطابق معمول پرشمارترین قشون آسیا هستند.

ژاپن با ۳۵۲ و چین و کره هر کدام با ۲۵۴ نماینده پر تعدادترین کاروان‌های آسیایی را در اختیار داشته و در رقابت‌ها شرکت خواهند کرد. این در حالی است که تایپه که میزبانی دوره پیشین یونیورسیاد را در تابستان ۲۰۱۷ بر عهده داشت، قرار است با ۲۳۴ نماینده به ایتالیا سفر کند.

هند در بخش جنوبی آسیا با ۱۳۵ نفر بیشترین و سریلانکا و اندونزی به ترتیب با ۷۲ و ۶۴ نماینده کمترین نماینده‌ها را اعزام خواهند کرد.

از آمریکای جنوبی، مکزیک با ۲۴۸ نماینده بزرگ‌ترین کاروان خواهد بود و آرژانتین و برزیل به ترتیب با ۲۳۸ و ۱۵۲ نماینده در رتبه‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین کاروان‌های اعزامی جای دارند.

از منطقه اقیانوسیه، استرالیا یکی از بزرگ‌ترین کاروان‌ها را متشکل از ۲۵۰ نماینده راهی ایتالیا می‌کند و بدنبال آن نیوزیلند با ۶۵ نماینده قرار دارد.

کانادا نیز در میان کشور‌هایی قرار دارد که با کاروانی بزرگ پا به ناپل خواهد گذاشت؛ کانادایی‌ها ۲۷۲ نفر اعزام می‌کنند و آفریقای جنوبی با کاروان ۱۶۰ نفری طلایه دار کشور‌هایی قاره آفریقا است.

سایر کشور‌های قابل توجه از حیث وسعت کاروان‌های اعزامی عبارتند از: ترکیه ۱۱۰، عربستان سعودی ۹۷.

در سوی دیگر، ۲۰ کشور وجود دارند که هر کدام با سه کاروان راهی مسابقات می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به بنگلادش، سائو تومه و پرینسیپه اشاره کرد.

بیشتر کاروان‌ها ۲۷ ژوئن (۶ تیر) یعنی همزمان با روز افتتاحیه رسمی بازی‌ها یا چند روز پیش از آن، وارد ناپل خواهند شد.

سی‌امین دوره یونیورسیاد تابستانی طبق برنامه از سوم تا چهاردهم جولای ۲۰۱۹ (۱۲ و ۱۳ تیر) به میزبانی ناپل و کامپانیا برگزار خواهد شد؛ ایتالیا که برای آخرین بار در سال ۱۹۹۷ و به میزبانی سیسیل دانشجویان جهان را میزبانی کرد پس از ۲۲ سال بار دیگر آماده میزبانی از این رقابت‌ها است.

علاوه بر این، یونورسیاد تابستانی ایتالیا شصتمین سال برگزاری این رقابت‌ها است و نخستین دوره آن در سال ۱۹۵۹ به میزبانی تورین برگزار شد.

کاروان ورزشی دانشجویان ایران قرار است با ۴۲ ورزشکار در چهار رشته والیبال، تیراندازی، تیراندازی با کمان و تکواندو راهی این دوره از رقابت‌ها شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006165

وب گردی

وب گردی