برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در واحد شاهرود

فرمانده سابق سپاه ناحیه شاهرود گفت: دشمن در زمینه های سایبری، اقتصادی و فرهنگی با ما وارد جنگ شده است و ما در همه آنها خرمشهرهایی پیش رو داریم که باید با مقاومت مانع تصرف اراده خود توسط دشمن شویم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهرود، مسوولان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور در مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی و اهداء گل و عطر افشانی و قرائت قرآن و ذکر صلوات، با شهیدان انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب تجدید بیعت کردند.

سرهنگ مرتضی احمدیان فرمانده سابق سپاه ناحیه شاهرود در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن این روز تاریخی اظهار کرد: سوم خرداد یکی از مناسبت‌های مهم در تاریخ این سرزمین و یادآور پیروزی مقاومت و جنگ اراده ها بود.

وی در خصوص بزرگداشت این روز گفت: ما در قضیه خرمشهر 34 روز مقاومت کردیم ولی 578 روز خرمشهر دست دشمنان ما بود طوری که صدام گفته بود اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را از ما پس بگیرند من کلید بصره را به آنها خواهم داد ولی وقتی این اتفاق بزرگ و فتح خرمشهرصورت گرفت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند:"خرمشهر را خدا آزاد کرد."

فرمانده سابق سپاه ناحیه شاهرود در خصوص نحوه مقابله با دشمن در جنگ های اقتصادی و فرهنگی و جنگ نرم افزود: اگر مقاومت را یک شاخصه انقلابی گری در مقابل ظلم و زور و دشمن بدانیم برای جلوگیری از فتوحات دشمن باید روحیه مقاومت و انقلابی گری که در سه چهار سال اخیر تقریبا در همه فرمایشات مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است را در خود حفظ کنیم. روحیه انقلابی گری، مقاومت به همراه خودش می آورد. البته بعضی ها اعتقادی به اصل جنگ ندارند و هنوز نپذیرفته اند که ما درحال جنگ هستیم و روحیه ای که اعتقادی به ولایت فقیه ندارد انفعال پیدا می کند و اگر چنین باشد مقاومتی به دنبال نخواهد داشت و ممکن است شرایط مثل همان زمانی بشود که رئیس جمهور مملکت که جانشین فرمانده کل قوا هم بود دودستی خرمشهر را تقدیم دشمن کرد و حتی آبادان تا مدتها در محاصره دشمن بود.

احمدیان تاکید کرد: اکنون باید مراقب باشیم که در حوزه های دیگری که جنگ داریم شرایط مشابهی تکرار نشود چون دشمن آرایش جنگی به خود گرفته، البته ما هم آرایش جنگی به خود گرفته ایم. ولی باید بدانیم که مقاومت باعث پیروزی می شود. ما هم می توانستیم خرمشهر و خوزستان را مثل بحرین که در رژیم گذشته پیش کش شد دو دستی تقدیم دشمن کنیم اما سرشت و خوی ما تسلیم نیست بلکه مقاومت و سرافرازی است.

وی تصریح کرد: در زمینه سایبری، اقتصادی و فرهنگی وارد جنگ با دشمن شده ایم و در همه آنها خرمشهرها در پیش رو داریم که باید با مقاومت مانع تصرف اراده خود توسط دشمن شویم. همچنان که شهید جهان آرا به همرزمانش گفت: اگر شهر سقوط کرد باکی نیست مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان شاهرود نیز در مقایسه وقایع آن دوران با شرایط کنونی کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری سه سال گذشته در همین ایام فرمودند که ما خرمشهرها در پیش رو داریم یعنی ما باید آماده مقاومت و جنگ افروزی دشمنان و حمله به خرمشهرهای خود باشیم حالا ما باید بررسی کنیم که همانند آن خرمشهر، الان چی داریم یعنی احتمالا دشمن به یک مواضعی از ما حمله می کند و ما باید مقاومتی داشته باشیم و آرایش جنگی بگیریم و دشمن ممکن است مواضعی را هم تصرف کند ولی درهر صورت و در نهایت همانند خرمشهر، پیروزی از آن ماست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون ما باید ببینیم در کدام حوزه ها خرمشهر داریم که دشمن به دنبال تصرف آنهاست. بدیهی است که در جنگ آفند و پدافند اتفاق می افتد و ممکن است دشمن تصرفاتی داشته باشد. در حال حاضر مقام معظم رهبری بحث اقتصادی را به صراحت جنگ دانسته اند که باعث فشارهای اقتصادی از طرف دشمن بر مردم ما می شود این در واقع فتوحات دشمن است و دشمنان منتظرند تا مقاومت و اراده ما را تضعیف کنند و اگر بتوانند اراده ما را تصرف کنند در واقع یکی از خرمشهرهای ما را تصرف کرده اند. آنها در جنگ نرم و فرهنگی هم مدتهاست که وارد شده اند، اگر چه این امر نامحسوس بوده اما فتوحاتی هم داشته اند. اکنون جنگ جنگ اراده هاست. ولی ما در مقابل باید با روحیه انقلابی گری و مقاومت که در گام دوم انقلاب بارها و به صراحت آمده است با این دشمنی ها مقابله کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006188

وب گردی

وب گردی