کاهش فلرینگ پالایشگاه‌ها با استفاده از توان شرکت‌های داخلی

رییس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی با اشاره به این‌که کاهش گازهای مشعل و فلرینگ پلایشگاه در حال حاضر با استفاده از توان یکی از شرکت‌های داخلی در حال اصلاح کمپرسورهای OFF GAS است، گفت: امیداواریم با رفع این موارد تا دو ماه آینده کاهش چشمگیری در میزان فلرینگ پالایشگاه ایجاد شود. 

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شهاب چهارلنگ، رییس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی با ذکر این مطلب گفت: در حوزه فعالیت‌های پژوهشی با تولیدکننده‌های داخلی در ارتباط هستیم و تلاش می‌کنیم در زمینه تأمین برخی از تجهیزات دوار و ثابت با شرکت‌های داخلی تعامل کنیم تا از توان موجود در زمینه تولید فیلترها و جاذب‌ها استفاده کنیم.
شهاب چهارلنگ با بیان اینکه هم اکنون پروژه‌ AMD پساب پالایشگاه در حال انجام است، گفت: این پروژه مربوط به سود کاستیک دور ریز پالایشگاه است.
به گفته وی؛ این ماده با توجه به پتانسیل بالای آلایندگی باید قبل از ورود به آب‌های آزاد خنثی و تصفیه شود تا قابلیت ارسال به دریا و فضای آزاد را داشته باشد.
گفتنی است؛ این پروژه سال گذشته با همکاری یکی از شرکت‌های داخلی به صورت پایلوت در فازهای 15 و 16 اجرا شده است.
وی با اشاره به این موضوع که پروژه AMD در مرحله تست پایلوت موفقیت‌آمیز بوده و توانسته به اهدافی که مدنظر ما بوده است، برسد، خاطرنشان کرد: در ابعاد صنعتی در حال مذاکره با مدیریت ارشد و پیمانکار هستیم که بتوانیم از یک مکانیسم برای انعقاد قرارداد استفاده کنیم و این پروژه را به‌صورت صنعتی انجام دهیم.
وی افزود: با انجام این پروژه بخش عمده‌ای از پساب صنعتی پالایشگاه متناسب با استانداردهای زیست محیطی کشور می‌شود و قابلیت رهاسازی دارد.
شهاب چهارلنگ تاکید کرد: در پروژه تصفیه پساب بخش اصلی کار یعنی خرید چربی‌گیر انجام شده است. ایجاد فندانسیون برای نصب این تجهیزات در حال اجرا است که در ماه جاری به اتمام می رسد. با انجام این پروژه، تنش‌های آلودگی که ممکن است در حوزه فرآیند برای ما ایجاد شود را می‌توانیم کاهش دهیم که گام بزرگی در کاهش آلودگی سیستم تصفیه پساب است.
رییس تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی در ادامه به سایر پروژه های در حال اجرای شرکت با توان داخل اشاره کرده و گفت: پروژه‌ای در مورد دمنده‌های واحد تولید گوگرد نیز در دستور کار این پالایشگاه قرار دارد که دراین خصوص با شرکت‌های ایرانی نیز جلساتی برگزار کرده ایم.
به گفته وی؛ این پروژه در مرحله دریافت استعلام های فنی و مالی است.
وی در خصوص برنامه های کاهش فلرینگ پالایشگاه ششم خاطر نشان کرد: در زمینه کاهش گازهای مشعل و کاهش فلرینگ پلایشگاه در طراحی، در حال حاضر با استفاده از توان یکی از شرکت‌های داخلی در حال اصلاح کمپرسورهای OFF GAS هستیم و امیداواریم با رفع این موارد تا دو ماه آینده با در سرویس قرار گرفتن این کمپرسورها کاهش چشمگیری در میزان فلرینگ پالایشگاه ایجاد شود.
وی یادآور شد: با توجه به توان تیم تعمیرات داخلی پالایشگاه بخشی از کمپرسورهای واحد احیای اتان، تصفیه گاز و سایر بخش هایی که از زمان پروژه نقص داشتند را عیب‌یابی و به صورت استندبای رفع عیب و در سرویس قرار داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006246

وب گردی

وب گردی