دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با نماینده ولی فقیه استان

به مناسبت ماه مبارک رمضان، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در دیدار با دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه ها در ترویج فرهنگ دینی و انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به نسل جوان گفت: امروز نقش دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مدارس بیش از گذشته حساس شده و همه باید با تکیه بر اهداف انقلاب اسلامی، بتوانیم بسیاری از ناگفته های انقلاب را به نسل جوان و آینده ساز کشور انتقال دهیم.

امام جمعه بندرعباس، با گرامی داشت ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر، این ایام را فرصتی برای تهذیب نفس و تزکیه اخلاقی برشمرد و افزود: فرصت سوزی در این ایام برای انسانی که معلوم نیست تا فردا زنده باشد یا خیر، یک غنیمت بزرگ است، همه باید در این ایام به خصوص شبهای قدر با دعا به درگاه خداوند تبارک و تعالی، طلب عفو و مغفرت نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به آزاد سازی خرمشهر و دفاع مقدس، گفت: رزمندگان ما با کمترین امکانات جنگی در مقابل دشمن سراپا مسلح به دفاع از میهن اسلامی پرداختند و با باور ایمان به جنگ نابرابر دشمن رفتند و دشمن را به خواری و ذلت کشاندند.

وی یادآوری کرد: آزاد سازی خرمشهر یک معجزه الهی بود که در ذهن و گمان هیچ کس نمی گنجید که رزمندگان ما بتوانند از سد فولادی دشمن گذر کنند و آنان را به اسارت بگیرند.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: باید همه این ارزشهای در قالب برنامه های فرهنگی در اختیار نسل جوان و کودک قرار بگیرد تا آنان با مضامین معنوی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا شوند.

در ادامه مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار با گرامی داشت این ایام معنوی و آزاد سازی خرمشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی و اسلامی است که با حرکت در مسیر ولایت، هر روز قله های ترقی و پیشرفت را در ابعاد علمی، پژوهشی، فناوری و ... فتح می نماید و این نشان از مدیریت جهادی مسئولان این دانشگاه است.

باقری افزود: منویات و رهنمون های مقام معظم رهبری همواره چراغ راه آینده ماست و ما همواره با حرکت در این مسیر روشن و انقلابی، سعی داریم تا بتوانیم با خدمات هر چند کوچک خود، همگام با توسعه و ترقی کشور کار کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان گزارشی از برنامه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنمگی در کنار برنامه های علمی و پژوهشی، نگاه دانشجو را به آینده روشن تر و دقیق تر می سازد و این نشان می دهد که این دانشگاه یک دانشگاه انقلابی از مردم برای مردم است.

وی انتقال مفاهیم دینی و ارزش های دفاع مقدس را از جمله برنامه های این دانشگاه برشمرد و گفت: همواره این دانشگاه همگام با برنامه های کلان سازمان، حرکت رو به رشد را جهت تهذیب نفس و تزکیه در کنار تعلیم و تربیت سر لوحه کار خود قرار داده و امیدوار است در این حوزه به بالندگی و شکوفایی برسیم.

این جلسه با اظهار نظر برخی از استادان دانشگاه نیز همراه بود و همه حاضران افطار را مهمان سفره الهی در دفتر نماینده ولیفقیه در استان بودند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006253

وب گردی

وب گردی