زندانیان بدهکار «مهریه» و «دیه»چشم به راه کمک خیرین هستند

مدیرکل زندان‌های استان تهران با اشاره به وجود آمار بالای زندانیان مهریه و دیه، گفت: بسیاری از زندانیان غیرعمد با کمک خیرین در ایام ماه رمضان آزاد می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی محبی گفت: بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل عدم پرداخت بدهی در خصوص مهریه و دیه در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: این زندانیان به حسب قانون در زندان هستند و توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند. به همین جهت در طول سال به ویژه در ماه رمضان؛ خیرین و آحاد مردم موضوع آزادی زندانیان غیرعمد را در اولویت امور خیر خود قرار می‌دهند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: جای خوشحالی است که با این اقدام خیرین، زندانیانی که به دلیل بدهی و نداشتن مال و مکنت در زندان هستند با جمع شدن مبالغی از سوی این خیرین از زندان آزاد می‌شوند.

محبی گفت: از سوی دیگر افراد زیادی که به دلایل جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند دارای خانواده‌هایی هستند که در مدت زندانی بودن، بی‌سرپرست هستند در نتیجه با کمک خیرین و آزادی این زندانیان خانواده‌های آنها نیز سروسامان می‌گیرند.

وی گفت: یکی دیگر از تأثیرات کمک خیرین در این ایام این است که معمولاً افرادی که به دلیل جرایم غیرعمد، دیه، مهریه و ... در زندان به سر می‌برند به لحاظ صدمات وارد شده و پولی که طلب دارند معمولاً وضعیت مالی مساعدی ندارند و با اعمال قانون به زندان آمده‌اند در نتیجه پولی که خیرین برای آزادی این افراد می‌دهند باعث جبران خسارت شده وطلبکاران نیز به پولشان می‌رسند.

محبی افزود: از آغاز سال ۹۸ تاکنون با کمک مسئولان مربوطه در ستاد دیه استان و همچنین پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مددکاران در ستاد دیه و زندان‌های سطح استان، زمینه آزادی ۷۹ نفر مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شده است؛ همچنین در سال گذشته، ۹۰۲ زندانی نیازمند با جرم غیرعمد با بدهی ۲۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: بر اساس تأکید رئیس قوه قضاییه همه در تلاشیم که بحث ازدیاد پرونده‌های مهریه را به حداقل برسانیم این در حالی است که به لحاظ تعداد پرونده‌ها، جرایم مربوط به مواد مخدر، سرقت و جرایم غیرعمد به ترتیب بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1006285

وب گردی

وب گردی