اروپایی‌ها اقدام عملی برای احیای برجام نداشته‌اند

معاونت علمی پژوهشی سازمان بسیج گفت: در طول یک سال گذشته اقدام عملی از سوی اروپا برای احیای برجام ندیده‌ایم و دولت هم نمی‌خواهد با اروپایی ها قهر کند.

محمد شفیعی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تاکید بر اینکه سیاست خارجی دولت با شکست مواجه شده است گفت: زمانی که رئیس جمهور فعلی در زمان اصلاحات مسئول مذاکره با طر‌ف‌های اروپایی بود شکست را در آن مذاکرات تجربه کرد اما باز هم در مذاکراتی که با طرف‌های غربی داشت از گذشته عبرت نگرفت و دوباره همان نتیجه قبلی عایدش شد.

وی در خصوص تغییر مواضع رئیس جمهور از اینکه روزی از مذاکره با کدخدا دفاع می‌کرد اما اکنون از این کار ابراز پشیمانی می‌کند اظهار کرد: روحانی زود از نظراتش بر می‌گردد٬ در برجام هم می‌داند که نمی‌تواند کار خود را با اروپا جلو ببرد و در برابر آمریکا کاری انجام دهد ولی با این حال نمی‌خواهد همه پل‌هایش را با اروپا خراب کند.

شفیعی فر در پایان درباره برجام و همچنین رابطه دولت با اروپا اظهار کرد: دولت به اتفاقات آینده چشم دوخته و منتظر است تا رئیس جمهور آمریکا تغییر کند با اینحال در طول یک سال گذشته اقدام عملی از سوی اروپا برای احیای برجام ندیده‌ایم و دولت هم نمی‌خواهد با اروپایی ها قهر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006339

وب گردی

وب گردی