برگزاری مسابقات قرآنی دانشگاهیان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در آبان ماه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن دانشگاهیان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در آبان ماه خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حضور دانشگاه آزاد اسلامی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و توسعه مبانی قرآنی در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ این که یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور محسوب می شود و در تمامی نقاط کشور حضور دارد، قطعا باید حضوری وسیع، ملموس و تاثیر‌گذار در نمایشگاه قرآن کریم داشته باشد.

وی افزود: همواره حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن کریم حضوری چشمگیر بوده است؛ امسال نیز حضوری جدی در بخش دانشگاهی داشت که امیدواریم نتایجی خوبی را در پی داشته باشد.

کلانتری تاکید کرد: حضور دانشگاه آزاد در این نمایشگاه، باید به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر استادان و دانشجویان با قرآن کریم کمک کند.

معاون فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: جدا از حضور در نمایشگاه قرآن کریم، دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی اقدامات خوبی را انجام داده است که این روند همچنان ادامه خواهد داشت؛ برگزاری جشنواره سراسری قرآن و جشنواره آثار ادبی و هنری قرآنی که سالی یک بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود از جمله اقدامات موثر در ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری علاوه بر اقداماتی که به شکل معمول در حوزه معارف قرآنی انجام می دهد، میزبان مسابقات سراسری قرآن دانشگاهیان کل کشور است که در دهه اول آبان ماه در استان فارس برگزار خواهد شد. تمامی دانشگاهیان اعم از وزارت علوم، وزارت بهداشت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

کلانتری اذعان داشت: جشنواره قرآن کریم ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز دهه دوم آبان ماه امسال در تبریز برگزار خواهد شد. همچنین جشنواره شیخ طبرسی را در پیش داریم که در این جشنواره کتاب های دوسالانه برگزیده قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات پژوهشکده قرآن و عترت گفت: این پژوهشکده در حوزه نشر کتاب و نرم افزارهای قرآنی فعالیت بسیار خوبی دارد؛ همچنین در آینده نزدیک دو فصلنامه پژوهشی در حوزه قرآن را منتشر خواهد کرد.

کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات قرآنی که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد، در نوع خود توسعه چشمگیری در حوزه جذب مخاطب و نوآوری داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006352

وب گردی

وب گردی