افزایش اختیارات رئیس جمهور برای تهسیل در مذاکره مجدد است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به نظر می‌رسد موضوع اختیارات رئیس جمهور که اخیراً مطرح می‌شود،  برای تسهیل مذاکره باشد که مخالفت مقام معظم رهبری را به دنبال دارد.

مصطفی حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درخصوص تحلیل وضعیت فعلی برجام گفت: شرایط فعلی برجام همانند اواخر دولت اصلاحات است که به دستور رهبری فعالیت‌های هسته‌ای مجددا از سر گرفته شد و ممکن است اکنون به این سمت برویم که یک سری فعالیت‌های هسته‌ای را مجدد آغاز کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز موضع دولت در قبال برجام را منفعلانه برشمرد و علت آن را چنین بیان کرد: در حال حاضر دولت حالت انفعالی دارد. نه تنها در موضوع برجام بلکه در تمام موارد از جمله سیاست داخلی و خارجی این انفعال حس می‌شود. اگر قرار باشد در دوسال باقی مانده دولت دوازدهم وضعیت به همین منوال پیش برود کشور آسیب جدی می‌بیند. در حال حاضر نباید انتظار داشت در این مهلت 60 روزه که ایران به اروپایی‌ها داده است، اتفاق خاصی بیفتد.

وی افزود: این دولت از زمانی که بر سر کار آمد، جز مذاکره و توافق هیچ برنامه‌ای نداشت و تنها برنامه دولت در برجام خلاصه می‌شد. درحال حاضر نیز افرادی که بدنه دولت را تشکیل می‌دهند نه جوان هستند و نه ایده و فکر جدیدی دارند و دغدغه‌ای برای به کارگیری افراد جوان هم وجود ندارد. اگر دولت از افراد جدید و جوان‌تر استفاده کند شاید از این انفعال و بی‌برنامگی دولت کاسته شود؛ اما با این روندی که دولت دارد هیچ جای امیدی نیست.

حیدری با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با کیفیت اجرای برجام گفت: همان‌طور که رهبری در دیدار دانشجویان فرمودند، ایشان در مسائل اجرایی دخالت ندارند؛ اما در جاهایی که روند کلی نظام و انقلاب در خطر باشد، ورود می‌کنند. در تصویب برجام هم مقام معظم رهبری خط قرمزها و این که برجام چطور باید اجرا شود و... را مطرح کرده بودند. متاسفانه این دغدغه‌های رهبری برآورده نشد و با توجه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، امکان دارد به کشور آسیب برساند از جمله تمایل دولت به مذاکره مجدد، تحلیل بنده این است که رهبری ممکن است به بحث هسته‌ای و برجام ورود کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز علت مطرح شدن مبحث اختیارات رئیس جمهور را تسهیل فرآیند مذاکره مجدد دانست و گفت: از آنجایی که دولت ممکن است به سمت مذاکره برود با توجه به بحث اختیارات که اخیرا مطرح می‌شود به نظر می‌رسد برای تسهیل شدن مذاکره باشد که مخالفت رهبری را به دنبال دارد. این که مذاکره‌ای‌ انجام شود و دوباره امتیازاتی داده شود بدون این که امتیازاتی گرفته شود مردود است و مورد قبول رهبری و مردم نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006369

وب گردی

وب گردی