دبیرخانه دائمی قرآنی سما کشور راه اندازی شد

دبیرخانه دائمی قرآن سما دانشگاه آزاد اسلامی کشور درمحفل قرآنی سما مشهد رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، این محفل نورانی که با حضور مسئولین، مدیران و تعداد زیادی از دانش آموزان دختر و پسر سما مشهد به همراه خانواده هایشان در محل دار القرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد، حضار شرکت کننده از فیض استماع آیات کلام‌الله مجید حافظان برجسته و ممتاز دانش آموز کشور و قاریان ممتاز دانش آموز سما واحد مشهد بهره مند شدند.


افتتاح دبیرخانه دائمی قرآن سما کشور در مشهد

در این محفل قرآنی دکتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد از دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی سما کشور رونمایی کرد.
وی هدف از تشکیل دبیرخانه دائمی قرآن سما کشور را تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت ده میلیون نفر حافظ کل قرآن کریم در جمهوری اسلامی دانست و خبر داد: تصمیم گیری و برنامه ریزی برای تربیت هزار نفر حافظ کل قرآن کریم در مدارس سما کشور شده است و سهم مدارس سما مشهد تعداد ۱۰۰ نفر حافظ کل است که با آغاز به کار این دبیرخانه، تربیت حافظان نیز شروع خواهد شد.
دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مهارت افزایی معلمان قرآن مدارس سما کشور را از دیگر اهداف این دبیرخانه دائمی دانست و اشاره کرد: معلمان قرآن مدارس باید با اخرین متدهای حفظ و قرایت قرآن آشنا شوند، آشنایی با تجوید، صوت و لحن و ترجمه و تفسیر قرآن کریم از دیگر اهداف این دبیرخانه دائمی است.
وی اظهار داشت: بهترین تربیت برای کودکان و نوجوانان انس با قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم بلند کلام وحی است که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
وی اعلام کرد: این دبیرخانه با بکارگیری 14 استاد بین المللی قرآن کریم از آستان قدس رضوی (آقا و خانم) اهداف دبیرخانه را پیگیری خواهد کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: این دبیرخانه برای تحقق اهداف خود تفاهم نامه هایی با اداره علوم قرآنی استان قدس رضوی و دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بسته است و از همه ی پتانسیل های موجود برای تقویت فعالیت های قرآنی استفاده خواهد کرد.

توفیق قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان سرمایه عظیمی است

سلطانی صبور معاون آموزشی سما کشور در این مراسم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: شخصی که در سنین خردسالی و نوجوانی قرآن بخواند و اهل قرآن باشد، قرآن با گوشت و خون او آمیخته شده و شخصیت اش قرآنی می شود.
وی با بیان اینکه قرآن مجید از 78 هزار کلمه و 310 هزار حرف تشکیل شده است، که تلاوت هر حرف قرآن 10 حسنه دارد، گفت: کسی که توفیق قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان را پیدا نماید، سرمایه عظیمی معادل 3 میلیون و 100 هزار حسنه خداوند به او عنایت می کند.

آموزش برنامه های قرآنی در طول تابستان ادامه دارد
در ابتدای این مراسم جعفر کبیری معاون سما واحد مشهد ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: قرآن شفا است که همه دردها مادی و معنوی و نیازهای انسان را پاسخ می دهد.
وی با اظهار خرسندی از اینکه در کنار مضجع نورانی امام هشتم (ع) خدمتگزار دانش آموزان سما هستیم، از ادامه برنامه های قرآنی سما از جمله صورت و لحن و حفظ قرآن درطول تابستان امسال خبر داد.
گفتنی است قرائت سوره مبارکه قدر توسط سه دانش آموز سما مشهد به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، تلاوت قرآنی دانش آموز کلاس هفتم، تلاوت حافظ کل قرآن کریم (فرناز عباسی)، اجرای تواشیح و هم‌خوانی، از برنامه های دیگر این مراسم معنوی در درالقران حرم مطهر رضوی بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006385

وب گردی

وب گردی