استاد بازداشتی قصد واردات ابزارهای تحقیقاتی سلول‌های بنیادی را داشته است

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مجموع اتهام این عضو هیئت علمی دانشگاه سفارش تعدادی «ویال» هورمون رشد است که یکی از ابزارهای تحقیقاتی سلول‌های بنیادی بوده است.

محمدحسین نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آخرین وضعیت استاد بازداشتی این دانشگاه گفت: مسعود سلیمانی یکی از محققان برجسته و اعضای هیئت علمی در زمینه‌ سلول‌های بنیادی کشور در این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از 27 مهرماه سال گذشته این استاد برجسته کشور در قالب طرح فرصت‌های مطالعاتی برای تحقیقات مشترک با یکی از محققان آمریکا در خصوص سلول‌های بنیادی عازم آمریکا شدند؛ اما متاسفانه به اتهام نقض تحریم‌های این کشور بازداشت شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: متاسفانه سلیمانی قبل از ورود به خاک آمریکا توسط پلیس اف.بی.آی دستگیر شدند و ویزای تحقیقات علمی این استاد توسط آمریکا لغو شد و این خلاف اصول دانشگاهی و موازین بین‌المللی است و دادستانی کشور هم تا این لحظه هنوز اظهار نظری نکرده است.

نصرتی اضافه کرد: آخرین دادگاهی که قرار بود برای مسعود سلیمانی برگزار شود، تاریخ 25 اردیبهشت ماه بود که آن دادگاه هم از طرف دولت آمریکا متاسفانه لغو شد.

وی بیان کرد: دانشگاه تربیت مدرس، وزارت علوم و وزارت امورخارجه هم در این بین تلاش‌های زیادی در خصوص آزادی استاد برجسته کشور انجام داده‌اند؛ اما پروسه آزادی با مشکل مواجه شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه در خصوص اتهام وارده این استاد برجسته کشوری گفت: مجموع اتهام این عضو هیات علمی دانشگاه سفارش تعدادی «ویال» هورمون رشد است که یکی از ابزارهای تحقیقاتی سلول‌های بنیادی بوده به طوری که این ابزار صرفا مصرف پزشکی دارد و هیچ ممنوعیتی در آمریکا و ایران ندارد و صرفا در تحقیقات پزشکی استفاده می‌شود.

نصرتی در خصوص اخذ وکیل برای سلیمانی گفت: هزینه وکیل از طرف دانشگاه و خانواده تامین شده و یکی از اعضای خانواده ایشان در آمریکا حضور یافته و پیگیر کارهایشان هستند.

وی یادآورشد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکلات این استاد و عضو هیات علمی دانشگاه برطرف شده و به کشور بازگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006391

وب گردی

وب گردی