برندگان چالش تحویل غذای دانشجویی مشخص شدند

برندگان چالش «طراحی راهکاری نوآورانه برای تحویل غذای رزرو شده توسط سامانه تغذیه در رستوران‌های دانشگاه» معرفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، براساس ارزیابی هیئت داوران، تیم متشکل از صادقی بیدشکی، علی رنجبر و امیر آجرلو، رتبه دوم و تیم رضا کرمی، محمد نیک‌صفت و مریم طاهری گلپایگانی، رتبه سوم را کسب کرده و جوایز ۳۰ میلیون ریالی و ۲۰ میلیون ریالی را به خود اختصاص دادند.

این چالش که در چارچوب طرح تحول به توان دانشجو به عنوان یکی از اقدامات نوآورانه مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در مسیر راهبرد دانشگاه تهران، دانشگاه کارآفرین، طراحی و هدف حل مسائل و چالش‌های فناوری اطلاعات دانشگاه با بهره‌گیری از توان دانشجویان را دنبال می‌کرد، دستاوردهای ارزشمندی را برای دانشگاه به همراه داشت.

در این چالش که در آبان ۱۳۹۷ از سوی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه برگزار شد، در دور نخست ۶۵ نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف در قالب ۵۴ تیم ایده‌های خود را برای ثبت در این چالش ارائه دادند.

براساس فرایند تعریف شده، در دور نخست و ارزیابی چکیده‌ها، ۳۴ ایده انتخاب شدند که صاحبان ایده، جزئیات ایده خود را در قالب ارائه شده از سوی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در اختیار این مرکز قرار دادند.

در مرحله بعدی داوری، از میان طرح‌های تفصیلی ارائه شده هشت طرح به مرحله نهایی راه یافتند. این ۸ تیم در دو جلسه داوری که با حضور داورانی از مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی، استادان دانشکده برق و کامپیوتر و نمایندگان کسب و کارهای فعال کشور در حوزه فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری خطرپذیر برگزار شد، جزئیات طرح‌های خود را مطرح کرده و به پرسش‌های داوران پاسخ دادند.

براساس دستورالعمل برگزاری چالش‌های نوآوری، مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران تلاش خود را برای شکل‌گیری کسب و کارهای نوآور با محوریت دانشجویان دانشگاه تهران به منظور ارتقای سطح خدمات فناوری اطلاعات در دانشگاه به‌عنوان یک فعالیت محوری دنبال می‌کند و در این مسیر، این مرکز علاوه بر اعطای جوایز اعلام شده، تمامی زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای عملیاتی شدن ایده‌های نام‌برده در چارچوب مدل‌های کسب و کار تأیید شده در اختیار این تیم‌ها قرار خواهد داد.

موفقیت بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان در پاسخ‌گویی به نیازهای فناوری اطلاعات دانشگاه، زمینه را برای راه‌اندازی باشگاه نوآوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران که با محوریت طرح‌های نوآورانه دانشجویان و استادان دانشگاه تشکیل خواهد شد فراهم کرده است و به‌زودی و با همکاری اجرایی دانشجویان دانشگاه تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1006509

وب گردی

وب گردی