راهکار مجلس برای اختصاص سهمیه به داوطلبان سیل‌زده در کنکور سراسری

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از دو راهکار مجلس برای اختصاص سهمیه به داوطلبان کنکور ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمد بیرانوندی درباره اختصاص سهمیه به داوطلبان سیل‌زده کنکور گفت: در این رابطه مجلس در ابتدا سعی به تعویق کنکور داشت که رئیس سازمان سنجش به شدت با این موضوع مخالفت و عنوان کرد چنان‌چه کنکور 98 به تعویق بیفتد عملاً یک نیم سال تحصیلی را از دست خواهیم داد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس نیز نمایندگان مجلس با به تعویق افتادن کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و صحن علنی مخالفت کردند.

احتمال اختصاص سهمیه زلزله‌زدگان کرمانشاه به داوطلبان سیل‌زده

وی ادامه داد: پیشنهاد بعدی این بود که سال گذشته سهمیه‌ای برای دانش آموزان زلزله زده کرمانشاه در کنکور 97 در نظر گرفته شد؛ بر همین اساس پیشنهاد شد که همین سهمیه که مجوزهای لازم را پشت سر گذشته، برای دانش آموزان سیل زده استان‌های گلستان، لرستان، ایلام و خوزستان نیز در نظر گرفته شود.

بیرانوندی یادآور شد: راهکار سوم نیز این است که میانگین سال‌های گذشته را در نظر گرفته شود و اگر رتبه و معدل دانش آموزان سیل زده نسبت به سال گذشته افت داشته باشد، پس از بررسی نتایج کنکور، ضریبی برای کمک به این دانش آموزان در نظر گرفته شود.

بیرانوندی ادامه داد: بنابراین راهکار نخست که توسط سازمان سنجش و مجلس رد شد و عملاً دو راهکار دیگر پیش روی کمیسیون و مجلس است که باید از بین این دو یکی را برگزید.

اختصاص سهمیه برای کنکور باید با مجوز مجلس باشد، نه شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع ورود کرده است، گفت: قاعده این است که در این رابطه مجلس طرح بدهد یا دولت لایحه‎ای ارائه کند و اختصاص سهمیه و مواردی از این دست مربوط به مجلس می‌‎شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006537

وب گردی

وب گردی